Пловдив
Снимка: Юлиана НиколоваИзточник: БТА

Васко Вълчев: Културният туризъм е една от запазените марки на Пловдив

Културният туризъм е една от запазените марки на Пловдив. Има постоянен ръст като посетители, нощувки, съответно и приходи. Това каза главният редактор на в-к „Марица“ Васко Вълчев по време на дискусия на тема „Културният туризъм в Пловдив. Какво още?“. Събитието, организирано от в-к „Марица“ и община Пловдив, се проведе на 20 юни в Дома на културата „Борис Христов“ и събра представители на местната и централната власт, директори на музеи в града, организатори на фестивали и други.

Основна цел на форума беше обсъждането на различни инструменти и проекти, чрез които Община Пловдив може да обогати туристическия облик на града и да създаде по-добри условия за творчески и иновативни начинания. „Идеята на тази дискусия е да се обсъдят идеи, които могат да направят Пловдив още по-привлекателен и още по-успешен. Искаме да поставим няколко акцента – как Пловдив може да стане по-разпознаваем по света, как могат да се създадат нови културни пространства в рамките на града“, каза главният редактор на в-к „Марица“.

Васко Вълчев откри дискусията с актуална статистика за посещаемостта на общината през първите четири месеца на 2025 година. „Наистина тенденцията е само нагоре. Фактите също го сочат. За първите 4 месеца на тази година спрямо същия период на миналата година има увеличение с над 80 000 на нощувките. Приходите съответно са с 20 процента повече и същественото е, че това е тенденция, която продължава вече години наред“, посочи Вълчев.

Той допълни, че дори на уникалната археология, каквато има в Пловдив, трябва да се придаде живот. „Много е важно как тя ще бъде експонирана. Мисля, че Пловдив много добре се справя в това отношение и признанието за това идва тази година през април – министърът на туризма отличи Пловдив като най-добрата туристическа дестинация за 2025 година. Не знам за друга община в България, която може да се похвали, че всяка година отделя с 10 процента повече за култура от бюджета. В крайна сметка всички идеи, ако не са подплатени финансово, си остават просто добри идеи“, посочи Васко Вълчев.