Новини

  • София

    София става все по-атрактивна туристическа дестинация

    София става все по-привлекателна дестинация за туристите. Общинското предприятие „Туризъм“ към Столичната община има в програмата си редица инициативи, насочени към опознаването на София както за жителите, така и за гостите на града. От миналата година общинското предприятие, по-известно като „Visit Sofia”,възстанови обиколката „Опознай София в 55 стъпки“. Турът се

  • Румен Драганов

    Проф. Румен Драганов: Летният сезон ще е силен, стигаме нивата от 2019 г.

    Предстои силен летен туристически сезон, по-добър от миналогодишния. Това прогнозира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма в ефира на Радио Пловдив на 28 май 2025 г. Според него прогнозите се базират на ранните записвания, които се движат много добре на основните пазари – Германия, Великобритания и

  • Полина Карастоянова

    Д-р Полина Карастоянова: Очертава се и тенденция към развитие, към по-голям брой туристи, към засилен интерес към България

    Членовете на Националния борд по туризъм (НБТ) са с положително очакване за предстоящия летен сезон, с повече туристи и при засилен интерес към България. Националният борд по туризъм проведе наскоро допитване до своите членове и партньори и резултатите от него са абсолютно еднозначни – положителни са очакванията за сезона. Очертава

  • Октоберфест в Мюнхен, Германия

    Бавария е най-популярната дестинация за българските туристи в Германия

    Германия е най-добрата културна дестинация за туристите в Европа по данни на Световната организация по туризъм. За българските туристи тя се нарежда на трето място след Гърция и Турция. Какво поддържа интереса на българските туристи към Германия и какво предстои през тази година? За това разказа Кристиян Салай – мениджър

  • Румен Драганов

    Проф. Румен Драганов с прогноза за Лято 2025

    „Вероятно това ще е последното морско лято за българите в лева. Очаква се да запомним петте дни, които бихме си подарили за семейна ваканция, със средна цена за нощувка за стая от 200 лева, разходи за транспорт от около 300 лева, за сянка на плажа – близо 10 лева, а

  • Д-р Полина Карастоянова: Еврозоната е водещ приоритет за нас

    Присъединяването към Еврозоната е водещ приоритет за нас. Това каза за Euronews България д-р Полина Карастоянова, председател на Националния борд по туризъм, на 21 април. „Миналия месец бяхме първата организация, която заедно с министерството на туризма организира голяма секторна дискусия. И даде отговори на всички въпроси, свързани с промените процедурите,

  • Проф. Румен Драганов: По Великден цените в Гърция, Турция и България се запазват на нива като миналата година

    По Великден ще имаме 4 дни почивка и пътуванията предстоят. Миналата година за празника са пътували близо 280 хил. души. Тази година обаче, с влизането ни в Шенген, се очаква интересът и към пътуванията в чужбина да е по-голям. „По-отговорните, тези, които отговарят за семейство, за приятели, организаторите, знаят къде

  • Проф. Румен Драганов: Повече чуждестранни туристи се чакат у нас за Великден

    „Повече чуждестранни туристи се чакат у нас за Великден. Причината може би е в Шенген и съвпадението на католическия и източноправославния Великден тази година. Начинът, по който отбелязваме празника, също привлича хората“, каза пред bTV проф. Румен Драганов, предс. на Института за анализи и оценки в туризма. Има увеличение и

  • Д-р Полина Карастоянова за ефектите при въвеждането на еврото върху българския туризъм

    Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова коментира какви ефекти ще има въвеждането на еврото върху българския туризъм в ефира на Нова телевизия на 25 март 2025 г. „За туризма трябва да се говори красиво, интелигентно, вълнуващо и професионално. И точно това е целта на тези клипове.

  • Д-р Полина Карастоянова: Преференциалното ДДС не е инструмент за влияние върху крайната цена

    „Ние последователно защитаваме позицията за необходимостта от преференциална ставка по ДДС за всички сегменти в туризма. В частност – ресторантьорският бранш. Повечето европейски страни работят с преференциално ДДС. Това не е инструмент за влияние върху крайната страна за потребителите.“ Това заяви в предаването „Лице в лице“ по bTV изпълнителният директор