
Ryanair ограничава инвестициите в аерогара Чампино
22.01.2025Ирландската авиокомпания Ryanair обяви, ще премести свой самолет от римското летище Фиумичино, както и че ще ограничи плановете си за разрастване на своите дейности във второто по големина летище в италианската столица – Чампино, предаде Ройтерс. Това се случва заради нарастване на разходите свързани със самолетодвиженията и ограниченията на полетите на фона на очакванията за увеличение на туристическия поток заради отбелязването на Юбилейната година на Римокатолическата църква.
Авиопревозвачът, който отдавна спори с италианските власти относно такси и регулаторни въпроси, каза в изявление, че разходите ще се увеличат с 15% във Фиумичино и 44% в Чампино до 2028 г., като местните данъци също ще се повишат.
„Тези рестриктивни политики вредят на свързаността, туризма и работните места в Италия, особено в Рим, където е необходима подобрена въздушна свързаност, за да се подпомогне входящият туризъм през Юбилейната година“, отбелязват от Ryanair, който е най-големият оператор на италианския пазар, допълва Ройтерс.
Юбилейът, свещена година за римокатолиците, се очаква да доведе до 32 милиона туристи в италианската столица през 2025 г. според Ватикана. Това ще натовари сериозно инфраструктурата и транспортните връзки на града, включително летищата.
Ryanair обяви, че ще намали инвестициите си със 100 милиона евро (104 милиона долара) във Фиумичино. Освен това се оплака, че ограниченията върху броя на полетите, наложени на Чампино поради шума, вредят на бизнеса му.
Все още няма коментар по въпроса от Aeroporti di Roma, компанията, която оперира двете летища.
„Италианското правителство продължава да ограничава туристическия потенциал на Рим с оглед на юбилейната 2025 г., като не премахва ограничението за полетите в „Чампино“, където лесно може да има два пъти повече полети на ден, отколкото в момента“, каза изпълнителният директор на Ryanair Еди Уилсън.
„Ако го погледнете в италианския контекст, има 65 милиона пътници, които пътуват не само за ваканция, това е огромно количество вътрешен трафик.. и Италия просто не може да получи достатъчно свързаност“, допълва Уилсън пред Ройтерс.