
Ирена Георгиева: Туризмът ражда мечти
14.01.2025„Туризмът ражда мечти – за него трябва да мислим по този начин. Моето послание към колегите, които работят в туристическата сфера, е независимо от трудностите да се мисли за професията с оптимизъм.“ Това заяви в интервю за БНР зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева на 14 януари 2025 г.
Въпреки проблемите с работната ръка, инфлацията, цената на тока 2024 година и началото на 2025 година дават повод за оптимизъм, по думите на зам.-министъра.
Отношението към потребителя, който идва да вкуси красотата на България, запазва оптимистичния дух.
„2024 година показа, че ние сме една класическа морска и зимна ски дестинация, но започваме да показваме и друга част от богатството на България – възможностите за здравен и културен туризъм“, казва зам.-министърът.
Георгиева изтъква, че все по-често туристическите потребители се отдават на бавен туризъм, за който са характерни по-дълъг престой, потапяне в местната култура и вплитане в общностите.
Според зам.-министъра трябва да се търси балансът между качество и цена.
„Мисля, че туристическият бранш добре се справя в това отношение. Ако „космическите“ цени се продават, значи има аудитория, която може да си ги позволи“, коментира Георгиева.
Зам.-министърът подчертава необходимостта от разнообразяване на туристическия продукт.
Министерството на туризма ще продължи да работи по засилване на връзките с германския пазар, като целта е да бъде върнат и интересът на скандинавския пазар към българския туристически продукт.
Специална работна група прави и първи стъпки по отношение на здравния туризъм у нас и неговите взаимоотношения с НЗОК, съобщава зам.-министърът.
Продължава работата и на работната група по Гаранционния фонд на туроператорите, в която участват както експерти от министерството, така и представители на всички туроператорски сдружения в страната. До края на март, по думите на Георгиева, трябва да се направи първата стъпка по изменението на Закона за туризма, която се отнася до нуждата Туристическият гаранционен фонд да бъде изграден на базата на оборота от продажба на туристически пакетни пътувания. Процедурата изисква промяна в счетоводните стандартни и отнема време, подчертава зам.-министърът.
„Туристическият гаранционен фонд е структура, която следва в по-голяма степен да защити интересите на потребителите, но и да даде сигурност на туроператорите, които работят съвестно и отговорно в своята сфера“, допълва Георгиева.
Зам.-министърът завършва разговора с думите: „Правим всичко възможно в интерес както на бизнеса, така и най-вече на потребителите, защото без туристи къде е бизнесът?“
Целия разговор чуйте в звуковия файл: