
Д-р Полина Карастоянова: Разговорът за туризма у нас се профанизира
10.07.2023Основният проблем на българската туристическа индустрия е липсата на дългосрочна стратегия за това как нейните продукти се представят пред света. Това заяви в рубриката Портфейл в ефира на Дарик радио изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова.
По думите ѝ, спекулациите относно чистотата на водата по българското Черноморие е поредният епизод от традиционните атаки срещу България като туристическа дестинация, които се наблюдават в началото на всеки туристически сезон.
„Условията на българското Черноморие са прекрасни – и климатично, и инфраструктурно. Частните инвеститори направиха много сериозни инвестиции в цялата среда, включително озеленяване, допълнителни атракции, осветление и т.н.
Тук има всичко, което туристите биха могли да потърсят, в зависимост от различните вкусове, предпочитания и бюджет“, смята Карастоянова.
Според нея, големият въпрос е къде е ролята на държавата, оценявайки българския туристически потенциал. У нас разговорът за туризма, за съжаление, е профанизиран и обикновено се фокусира върху темите за шезлонгите, чадърите, цената на цацата, на паркингите и т.н.
А това няма нищо общо с икономическото, финансовото, политическото и смисловото планиране на една индустрия.
„За позитивното и ефективно управление на туристическата индустрия има два прекрасни примера – Хърватия, където това се случва от много години, и Румъния, която навлиза в този процес с много убедителни стъпки.
В Хърватия още преди 15 години беше направен точен анализ с помощта на водещи международни консултантски компании, чиято цел беше да създадат бранд на дестинацията, базиран на различни неповторими качества. Те превръщат една концепция в работещ бизнес“, каза още Полина Карастоянова.
Чуйте целия разговор: