МИСИЯ И ВИЗИЯ
Националният борд по туризъм представлява обединения интерес на туристически сдружения (браншови, регионални и продуктови организации), общини, крупни инвеститори в областта на туристическата индустрия и свързаните с нея отрасли в икономиката. Националният борд по туризъм e конструктивен партньор и взаимодейства с всички държавни институции, които имат отношение към формиране на национална туристическа политика, стратегия и съответната законова регламентация за развитието на туристическата индустрия в България.
Сдружение Национален борд по туризъм е регистрирано с Решение 1 на Софийски градски съд от 18 май 2006 г.
Сред учредителите на Националния борд по туризъм са сериозни компании, солидни инвеститори, международни туроператори и значими участници в
икономическия живот на България. Сдружението е легитимен правен субект, най-големият в неправителствения сектор в областта на туризма регистриран в обществена полза.
От м. юли 2018 г. Националният борд по туризъм е асоцииран член на Световната организация по туризъм към ООН (UNWTO).
От м. февруари 2019 г. Националният борд по туризъм е член на сдружение „Произведено в България – Съюз на малкия и среден бизнес”.
От м. април 2019 г. Националният борд по туризъм е Пряк член на Българската търговско-промишлена палата (БТПП).
От м. юни 2019 г. Националният борд по туризъм е член на Българската стопанска камера (БСК).
От м. юли 2019 г. Националният борд по туризъм е член на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).
Мисия
Нашата мисия е постигане на синергия между централната администрация, местното самоуправление и бизнеса за подобряване на местните икономики и създаване на нови работни места.
Националният борд по туризъм формулира проблеми и принципни въпроси от общ интерес, чието решаване ще доведе до повишаване на конкурентно
способността на българския туристически продукт, свързани с регионалното развитие, инфраструктура, концесии, промотирането на нови туристически продукти, развитието на нови пазари, подготовката на кадри, изграждането на мрежа от туристически представителства в чужбина.
Правилник на Арбитражния съд на туристическата индустрия при Сдружение Национален борд по туризъм.
Етичен кодекс на Световната организация по туризъм към ООН (български език)
UNWTO - Global Code of Ethics guidelines (English)
UNWTO Global Code of Ethnics for Tourism (English)
Визия
Визия 2030 на НБТ за стратегическо позициониране на дестинация България включва:
Сигурност на екосистемите и предоставяните от тях услуги.
Достъпна околна среда.
Предлагане на традиционни продукти в традиционна среда.
Добре познати местни марки за качество.
Туристически атракции - културни и природни забележителности, и нематериално културно наследство с приятели в страната и чужбина.
Чувствителен принос на туризма за подобряването на местните икономики и създаване на работни места.
Данни за НБТ
Общ брой легла на членовете на НБТ: 51 852
Общ брой леглоденонощия: 18 925 980
Пазарен дял от легловата база: 16,07%
Пазарен дял към общия брой нощувки: 41,57%
Брой реализирани нощувки през 2016: 8 895 210
Брой обслужени туристи: 1 853 168
Среден престой: 4,8 дни
Средна годишна заетост: 47%
Общ приход от нощувки: 610 млн. лева
Средна цена на нощувка: 68.50 лева
Среден приход от турист: 754.07 лева
Общ приход от туризъм: 1 397 288 672 лева
Дял от общите приходи от туризъм: 23,28%