БАЗ лого
Източник: БТА

Заведенията в страната гасят символично осветлението за 9 минути през уикенда с настояване за 9% ДДС в сектора

Протестни действия започват представителите на ресторантьорския и хотелиерския бизнес. През уикенда 14-16 март, под мотото „9 минути тъмнина за 9% ДДС“, във всички заведения в страната в 21:00 часа гасят осветлението за 9 минути. Кампанията е озаглавена „Политици, съхранете българския туризъм“, съобщиха пред БТА представители на бранша в региона на Кюстендил, след проведен национален съвет на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА).

„Започваме със символичен протест, но сме готови да предприемем и ефективни действия“, каза Станислав Георгиев от Кюстендил, който има бизнес в града. Заместник-председателят на БХРА Атанас Димитров допълни, че предстои конкретните действия да бъдат обявени преди гласуването на бюджета в пленарна зала.

„Всички наши регионални структури да бъдат в готовност за протести в регионален и национален мащаб“, казаха още от организациите.

„Ние разбираме затрудненото положение, в което се намира държавата, притисната от огромен финансов дефицит, но в подобно тежко икономическо състояние се намират и хилядите наши предприятия, които през последните години в световен мащаб бяха най-засегнати от форсмажорни обстоятелства, икономически кризи, войни, загуба на пазарни дялове и постоянен отлив на кадри“, се казва още в позиция, изпратена до БТА от БХРА, Сдружението на заведенията в България (СЗБ) и Българската асоциация на заведенията (БАЗ).

„Сега се нуждаем от 9% ДДС за бранша, а не когато фалираме“, допълват представителите на бранша.

В позицията си те настояват за спешна среща с Бойко Борисов и с представители на Съвета за съвместно управление, на която да изложат своите разчети, сметки, искания и предложения. От БХРА, СЗБ и БАЗ обявяват подготовка за незабавни действия, които ще бъдат представени в понеделник – 17 март, от 13:00 ч. в Националния пресклуб на БТА в София.

В началото на седмицата от БХРА изпратиха съобщение до медиите, в което акцентираха, „че по-ниският ДДС привлича повече туристи, които търсят достъпни цени на храни и напитки. Позволява на местните ресторанти да бъдат конкурентоспособни спрямо заведения в държави със сходен туристически профил“.

„Нашият туризъм се нуждае от незабавна подкрепа сега, от незабавно намаляване на ДДС за заведенията на 9%, а не отново да се вземат мерки като след дъжд качулка – когато малкият и среден бизнес фалира, а големите инвеститорите оттеглят вложенията си от България“, предупреждават от БХРА.