туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: МТИзточник: БНР

Зарица Динкова: Българинът е все по-активен и платежоспособен турист

4%-тов ръст в туризма за декември 2023 г. спрямо 2022 г. отчитат от Министерството на туризма. По пазари се открояват Италия с 48% ръст – основно в културния и градския туризъм, и Турция с 22%. При българските туристи се наблюдава ръст както в летния, така и в зимния туризъм.

Тези данни съобщи в интервю за БНР министърът на туризма Зарица Динкова на 11 януари.

Българският пазар расте. Българинът е все по-активен и платежоспособен турист, отбеляза тя.

Около 450 000 пътувания са реализирани около Коледно-новогодишните празници, посочи Динкова.

Шенген и Еврозоната могат да донесат единствено позитив за туризма ни, коментира Зарица Динкова.

Спадът от Израел се компенсира от съседни на България пазари, към които е била пренасочена кампанията на страната ни, поясни тя.

Преговаряме за удължаване на мярката от 9% за туроператорите. Прекъсването ѝ в средата на годината би създало затруднения, изтъкна още министърът на туризма, като уточни, че има и възможност това да не се приеме, тъй като мярката вече веднъж е била удължавана.

Можем да претендираме за форма на компенсация, смята Динкова.

„Не очаквам съществен ръст“, заяви тя относно цените за следващия летен сезон. Според нея е нормално „да има някакво увеличение, но в рамките на разумното“.

По работата за създаване на гаранционния фонд за туроператорите тя отчита напредък. Разработен е моделът, предстои законодателната работа. Фондът ще се състои от три стълба, обясни министърът на туризма.

Във връзка с предстоящата ротация и персоналния състав на бъдещия кабинет Зарица Динкова декларира, че ще уважи „всяко решение на премиера и вицепремиера“.

Цялото интервю слушайте в звуковия файл: