За Великден хотелите по морето разчитат отново на румънските туристи
01.04.2019Румънският пазар е основен за туризма ни през това лято, заяви експертът в туризма проф. д-р Стоян Маринов пред в-к Монитор на 1 април 2019 г.
„За Великден, специално нашите хотели по морето, са вече резервирани и пълни. Още от миналата година по това време са направени резервациите, веднага след като преминаха миналогодишните празници. Повечето хотели са резервирани, защото става въпрос за едни и същи туристи, за едни и същи лоялни клиенти. Цели общини, начело с кметовете си идват тук по нашето Черноморие, защото имаме качествени обекти със съответните СПА-центрове. Тук те се чувстват комфортно. Така, че за Великденските празници, нашите обекти ще бъдат със същата заетост, като миналата година“, категоричен е специалистът.
Но трябва да се мисли и в перспектива за разширяване на възможностите на родния туризъм. „Извън масовите морски и планински туризъм, всички други видове, които са близо 300, са възможност за разширяване на летния и зимния сезон. Но трябва да има събития, трябва да има неща, които се случват, да дават разнообразие на хората, които идват тук, за да им е интересно и забавно.
В това отношение има какво да се направи. Ето, например здравния туризъм – много говорим за него, но все още няма достатъчно качествени услуги, които да предоставяме, които да се превърнат в необходимост за германци, белгийци, скандинавци и те да предпочитат не конкурентите, а България, смята проф. Маринов.
„Трябва да работим за разнообразяване на предлагането и най-вече на качеството на това предлагане. И то, не само в рамките на конкретния хотел, а и извън него, като започнем с инфраструктура, зелени площи, променади за разходки… Защото нямаме шанс, ако продължаваме по този начин с презастроявания, със струпвания на материална база, с липса на пространство, с недостатъчно качество на услугите. Това няма да ни изведе на добри позиции за месеците извън юли и август“, категоричен е проф. Маринов.
Той смята още, че е необходима и по-голяма кооперираност между различните заинтересовани страни. Защото сега всеки работи в повечето случаи сам в някаква посока, но няма добра координация.
„Тук ръка за ръка трябва да вървят бизнесът, общините, държавните институции, за превръщането на определени курорти в уютни, качествени туристически места, в които като дойдат туристите за здравен, делови или развлекателен туризъм и да се чувстват спокойни. А не затормозени от шум, недобра хигиена и обслужване или липса на пространство за движение“, коментира още експертът.