туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: МТИзточник: БТА

Туристическата федерация към КТ „Подкрепа“ иска да се валидира специален Сертификат за сигурни обекти

Според Федерация „Търговия, услуги, контролни органи, туризъм“ (ТУКОТ) към КТ „Подкрепа“ трябва да се признае вече направеното от хотелите и ресторантите в областта на противоепидемичните мерки и да се валидира специален Сертификат за сигурни обекти. Така държавата ще гарантира, че туристите могат да почиват безопасно. Това се посочва в позиция на федерацията, поместена на фейсбук страницата на синдиката.

Федерацията настоява и за държавна подкрепа за въвеждане на дигиталните технологии в туристическото обслужване. Това ще гарантира осигуряване на по-висока степен на безопасност и избягване на струпването на туристи, ще даде възможност за предлагане на услуги, които елиминират нуждата от докосване на общи повърхности – например безконтактни плащания, се отбелязва в становището.

Синдикалната федерация предлага още договаряне между застрахователните дружества и представителите на туристическия бранш за по-гъвкави условия за разплащане. „В настоящата динамично променящата се обстановка е от особена важност туристическият бранш да може да гарантира на ползвателите си, че те няма да загубят парите си по вече направени резервации или за предплатени услуги“, пише в позицията.

Според Федерация „Търговия, услуги, контролни органи, туризъм“ към КТ „Подкрепа“ туристическият бранш има нужда от подкрепа от държавата, за да успее да осигури устойчиви, местни работни места – постоянна заетост, привличане на хората от района за работа в туристическите обекти, добри доходи и заплати; да продължи да действа единната данъчна ставка от 9 на сто за туристическите услуги и в следващата 2022 г.

Федерацията смята, че трябва да има преструктуриране на изградената през последните 30 години материално-техническа база. Трябва да се преосмисли профила, количеството и качеството на туристическите услуги, които ще развиваме и предлагаме, смятат от Федерация „Търговия, услуги, контролни органи, туризъм“ към КТ „Подкрепа.

Проучванията на Федерация „Търговия, услуги, контролни органи, туризъм“ към КТ „Подкрепа“ показват, че по-голямата част от фирмите, предлагащи туристически услуги определят новия дизайн на мярката „60 на 40“ като неработещ. В това число са и фирмите, които не отговарят на новото изискване и отчитат спад в приходите от продажби между 20 на сто и 29,9 на сто, пише в становището.

От федерацията подчертават, че разходите за горива, газ и електроенергия се увеличават с рекордни темпове. Възникват различни допълнителните разходи, свързани с противоепидемичните мерки, които допълнително намаляват финансовите показатели на фирмите от туристическия бранш. Свиването на приходите и увеличаването на разходите са толкова значителни, че работодателите отново ще бъдат принудени да предприемат съкращения на персонал, прогнозират от федерацията.

Според Федерация „Търговия, услуги, контролни органи, туризъм“ към КТ „Подкрепа“ тази несигурност на доходите и заетостта в бранша, продължаваща вече година и половина, е принудила много от квалифицираните кадри в туризма да се насочат към преквалификация и избор на друга професия. В момента се наблюдава сериозен спад в интереса към получаване на образование за работа в туризма, се допълва в становището.