EDEN ЕДЕН лого
Източник и снимка: Министерство на туризма

Приключи изпълнението на проект за комуникационна кампания за популяризиране на ЕДЕН дестинациите от България

Министерството на туризма приключи проект на тема „Комуникационна кампания за популяризиране на EDEN дестинациите от България-II“ (абревиатура от European Destinations of ExcelleNce). Кампанията бе на стойност 60 088 евро и се финансира от Европейската комисия (ЕК) по Програма COSME (72.08%) и от националния бюджет (27,92%) по Споразумение за безвъзмездна помощ, сключено през м. януари 2016 г. между МТ и ЕК. Проектът бе с продължителност 18 месеца и приключи на 31 юли 2017г. Той е насочен основно към популяризиране на наличните EDEN дестинации в страната (Белоградчик, Кърджали, Казанлък, Силистра, Сапарева баня, Каварна, Враца, Белица, Кюстендил, Луковит и Сандански).

В рамките на Кампанията представянето на българските EDEN дестинации беше интегрирано в национална туристическа реклама на страната. Те бяха презентирани като част от националния туристически продукт на водещи за България туристически пазари по време на три международни изложения, проведени през 2016 г. и 2017 г. (ITB Берлин, туристическата борса TTR в Букурещ – есен и пролет). По проекта беше осъществено участие и на четири национални туристически изложения и борси („Ваканция&СПА Експо” в София, изложение „Зелени дни”, София, Международната туристическа борса „Културен туризъм”, Велико Търново и борса „Уикенд туризъм“, гр. Русе).

За популяризиране на богатото природно и културно-историческо наследство на EDEN дестинациите бяха изработени рекламно-информационни материали – двуезични дипляни за събития и фестивали и за тематични маршрути между EDEN дестинациите (на български и английски език); пощенски картички и магнити с детски рисунки, получени в рамките на проведен по проекта он-лайн конкурс на тема „Моята EDEN дестинация“. В допълнение бяха заснети промоционални видеа за всички дестинации-подгласници, както и общ имиджов такъв, рекламиращ всички дестинации – победители и подгласници.

Допълнителна мярка за промотиране на дестинациите беше провеждането на три опознавателни пътувания по част от EDEN дестинациите с участието на специално подбрани травъл блогъри и туроператори от Румъния, Германия и България, които споделиха впечатленията си в своите блогове и социалните мрежи.

С цел популяризиране и разпространение на информация, събития и добри практики от дестинациите, всеки месец беше разработван он-лайн бюлетин на EDEN дестинациите в двуезична версия (на български и английски езици). Текущо беше публикувана и информация, свързана с проекта по всички он-лайн канали на Министерството на туризма, вкл. на b2b информационно-комуникационната платформа на проекта www.edenbulgaria.eu.

Реализацията на Кампанията значително спомогна както за прякото популяризиране на EDEN дестинациите, така и за цялостното представяне на България като дестинация за специализиран туризъм, насочвайки вниманието и туристическия интерес към по-малко известни дестинации и продукти предимно в еко-, културния и СПА-туризма.

Инициативата на ЕК за European Destinations of ExcelleNce (EDEN) цели да популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма в целия Европейски съюз и се базира на национални конкурси по теми, обявени от Европейската комисия. Чрез подбора се привлича вниманието към ценностите, многообразието и общите характеристики на европейските туристически дестинации и се създава платформа за обмен на добри практики в сектора.

Досега България е участвала в инициативата с три проекта по теми: „Водата – извор на живот и благоденствие” (за воден туризъм), „952: Природата ви приветства!” (за защитени територии) и „Тракийския дух” (за културно наследство). В резултат на това, EDEN дестинациите от България включват 14 общини, 1 област, културни, исторически и просветни институции, природни паркове и други.