Приключи изпълнението на проект за комуникационна кампания за популяризиране на ЕДЕН дестинациите от България
03.08.2017Министерството на туризма приключи проект на тема „Комуникационна кампания за популяризиране на EDEN дестинациите от България-II“ (абревиатура от European Destinations of ExcelleNce). Кампанията бе на стойност 60 088 евро и се финансира от Европейската комисия (ЕК) по Програма COSME (72.08%) и от националния бюджет (27,92%) по Споразумение за безвъзмездна помощ, сключено през м. януари 2016 г. между МТ и ЕК. Проектът бе с продължителност 18 месеца и приключи на 31 юли 2017г. Той е насочен основно към популяризиране на наличните EDEN дестинации в страната (Белоградчик, Кърджали, Казанлък, Силистра, Сапарева баня, Каварна, Враца, Белица, Кюстендил, Луковит и Сандански).
В рамките на Кампанията представянето на българските EDEN дестинации беше интегрирано в национална туристическа реклама на страната. Те бяха презентирани като част от националния туристически продукт на водещи за България туристически пазари по време на три международни изложения, проведени през 2016 г. и 2017 г. (ITB Берлин, туристическата борса TTR в Букурещ – есен и пролет). По проекта беше осъществено участие и на четири национални туристически изложения и борси („Ваканция&СПА Експо” в София, изложение „Зелени дни”, София, Международната туристическа борса „Културен туризъм”, Велико Търново и борса „Уикенд туризъм“, гр. Русе).
За популяризиране на богатото природно и културно-историческо наследство на EDEN дестинациите бяха изработени рекламно-информационни материали – двуезични дипляни за събития и фестивали и за тематични маршрути между EDEN дестинациите (на български и английски език); пощенски картички и магнити с детски рисунки, получени в рамките на проведен по проекта он-лайн конкурс на тема „Моята EDEN дестинация“. В допълнение бяха заснети промоционални видеа за всички дестинации-подгласници, както и общ имиджов такъв, рекламиращ всички дестинации – победители и подгласници.
Допълнителна мярка за промотиране на дестинациите беше провеждането на три опознавателни пътувания по част от EDEN дестинациите с участието на специално подбрани травъл блогъри и туроператори от Румъния, Германия и България, които споделиха впечатленията си в своите блогове и социалните мрежи.
С цел популяризиране и разпространение на информация, събития и добри практики от дестинациите, всеки месец беше разработван он-лайн бюлетин на EDEN дестинациите в двуезична версия (на български и английски езици). Текущо беше публикувана и информация, свързана с проекта по всички он-лайн канали на Министерството на туризма, вкл. на b2b информационно-комуникационната платформа на проекта www.edenbulgaria.eu.
Реализацията на Кампанията значително спомогна както за прякото популяризиране на EDEN дестинациите, така и за цялостното представяне на България като дестинация за специализиран туризъм, насочвайки вниманието и туристическия интерес към по-малко известни дестинации и продукти предимно в еко-, културния и СПА-туризма.
Инициативата на ЕК за European Destinations of ExcelleNce (EDEN) цели да популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма в целия Европейски съюз и се базира на национални конкурси по теми, обявени от Европейската комисия. Чрез подбора се привлича вниманието към ценностите, многообразието и общите характеристики на европейските туристически дестинации и се създава платформа за обмен на добри практики в сектора.
Досега България е участвала в инициативата с три проекта по теми: „Водата – извор на живот и благоденствие” (за воден туризъм), „952: Природата ви приветства!” (за защитени територии) и „Тракийския дух” (за културно наследство). В резултат на това, EDEN дестинациите от България включват 14 общини, 1 област, културни, исторически и просветни институции, природни паркове и други.