Полина Карастоянова Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ
Източник и снимка: НБТ

Д-р Полина Карастоянова: Необходим е фонд за национален маркетинг с участието на държавата и бизнеса

Националният борд по туризъм (НБТ) предлага създаването на специален фонд за национален маркетинг и реклама, в който да участват солидарно държавата и бизнеса. Това ще осигури по-висока конкурентноспособност на българския туризъм на международните пазари. Това заяви изпълнителният директор на НБТ Полина Карастоянова по време на кръгла маса на тема „Новите тенденции в туристическия бизнес – ранни записвания срещу last minute“, която се проведе на 14 февруари 2019 г., в рамките на Международното изложение „Ваканция и СПА Експо“ в София.

Министерството на туризма (МТ) отчита конкретни предпочитания на туристите, което спомага за разработване програми за туристически дестинации, стана ясно на срещата.

Според данни от изследване, проведено от МТ, 60% от хората, не пътуват поради финансови причини. Така например, сръбските граждани предпочитат да организират туристическите си пътувания чрез агенции, а гръцките и турски туристи – чрез резервации по интернет.

Туризмът е отрасъл с хоризонтална структурата и зависи от конкретни усилия и волята на институции, търговци, местна власт и браншови организации. Не са малко предизвикателствата и пред бизнеса, пазарът на туроператорски агенции се превръща във все по-конкурентно място, коментира зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева.

Българският туристически продукт ще бъде разпознаваем, когато държавата и бизнеса работят съвместно за популяризирането му, подчерта г-жа Карастоянова.