Полина Карастоянова: Бизнесът подкрепя работата на министерството с фокуса му върху вътрешния туризъм
10.02.2019Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова взе участие в конференцията „Естествено в България – 2019 година на вътрешния туризъм“ на 9 февруари 2019 г., на която бяха дискутирани насоките за развитие на туризма в България през 2019 г.
Целта на конференцията е да бъдат набелязани мерки и инициативи за насърчаване на пътуванията във вътрешността на страната и споделяне на добри практики за популяризиране на по-малко известни туристически обекти в България.
2019 г. ще е годината на вътрешния туризъм, обяви министър Ангелкова. Ресорното министерство ще работи активно за насърчаване на пътуванията към различни региони, като целта е да се промотират малко познати места и дестинации в страната. Според нея борбата ще е за всеки турист, и подчерта, че държава, бизнес и местни власти трябва да обединят усилия за още по-успешното развитие на сектора и запазване на високите резултати.
Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова изказа подкрепата на бизнеса към работата на министерството с фокуса му върху вътрешния туризъм и изрази препоръка, че на фона на силната конкуренция в региона за туристи сега е изключително важно съвместната работа на държавата, общините и туристическия бранш за популяризиране на страната ни.
Данните за посещенията на българите в страната показват, че най-често те избират да пътуват през третото тримесечие. Броят на реализираните нощувки надвишава 8,52 млн. и се увеличават с 1,7%. Приходите от нощувки на български граждани в местата за настаняване са 342,4 млн. лв., отчитайки ръст от 6,7 на сто спрямо периода януари- ноември 2017 г.
Министърът на туризма съобщи, че се подготвя специален календар на събития през 2019 г., извън заложените в Годишната програма за Национална туристическа реклама. Той се разработва съвместно с кметовете, като са предвидени дискусии по региони и форуми и посещения на основни местни събития.
Предстои и старта на третото издание кампанията „Неочаквана ваканция“ в периода от март до месец май, тъй като са отчетени засилен интерес и положителни резултати от предишните кампании.
Важна стъпка за развитието на туризма и стимулирането на регионалното развитие, предприета и изпълнявана от Министерството на туризма, е приемането на Концепцията за туристическо райониране на България. До момента са създадени 7 от 9 Организации за управление на туристически райони (ОУТР). Дигитализацията в туризма също допринася за насърчаване на пътуванията.
Кметове на общини адмирираха фокуса върху вътрешния туризъм и представиха добри местни практики в привличането на туристи.