Поли Карастоянова: Бюджетът за маркетинг и реклама на Министерството на туризма е абсурдно малък
10.11.2017България се представя на туристическото изложение в Лондон с щанд от почти 300 кв. м., целта е да се представи потенциала на страната ни като целогодишна дестинация с акцент върху културно-историческия, морския, СПА, зимния и ски туризма. В студиото на КОД 11-13 по телевизия BIT зам.-председател на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова обаче заяви, че парите, които се отпускат на Министерството на туризма за маркетинг и реклама са абсурдно малко.
„Бюджетът за маркетинг и реклама, с който Министерството на туризма разполага, е абсурдно малък. Той се изразява в 10-12 милиона лева – това не съответства на парите, които генерира в бюджета и ролята му в националната икономика. Ако една индустрия като туризма създава приходи от 3 млрд. лева и има потенциал за развитие, то всеки финансист е готов да докаже какъв трябва да бъде делът, с който да реинвестираме в реклама, за да поддържаме развитието на тази индустрия“, посочи Карастоянова.
Журналистката Патриция Кирилова посочи, че от години по CNN могат да се видят туристически реклами на Македония, Гърция, Румъния и Турция, но не и на България.
„Държавите, които са преки конкуренти на България в туризма, са по-малки страни, но с по-големи бюджети. България няма конкуренция при минералните извори, но обещанията за китайски туристи, които да идват на СПА, все още не са изпълнени. Нашите хотелиери ходят на изложения и рекламират България със собствените си пари, а това не тяхна работа“, категорична беше журналистката.
Как България може да стане топ дестинация за СПА туризъм, вижте във видеото: