Първите летни туристи пристигнаха във Варна
26.03.2019Първите организирани туристи по морето за сезон 2019 са вече у нас. Това са 70 немски пенсионери, които идват за балнеолечение и рехабилитация в курорта Слънчев ден, край Варна, съобщава телевизия Европа.
Красимира Георгиева – туроператор: „Топлата минерална вода, калта, са много полезни за тях. Не са уточнени нещата между нашата каса и техните, така че хората си плащат всичко – и балнеологията, и престоя, и полетите, всичко…Те са верни хора. Това са немските пенсионери, които казват, че са все още добре, не се оплакват“.
Анита – турист от Германия: „Идвам за 4–ти или 5-ти път тук. Харесвам разумните цени, хотелите са чудесни, персонала е приятелски настроен….Добре е – в България, във Варна е добре“.
Статистиката обаче сочи, че туристите, които избират България за почивка извън сезона, намаляват.
Красимира Гергиева – туроператор: „Друга година имам 150, сега са 70. 50% по-малко, а да не говорим, че от преди, от започването си са поне 5 пъти по-малко. Просто защото идват и всичко е все още в строеж, мръсотия. Сега кажете къде ще се разхождат тези хора?! Кал, бъркотия, нищо не се прави“.
Спадове има и на други ключови за страната ни пазари. Показват го и по-малкото заявени чартъри до летищата във Варна и Бургас за това лято.
проф. Стоян Маринов – Варненска туристическа камара: „Спадовете, за които говорим са предизвикани най-вече от засилената конкуренция на Турция и Египет. Излязоха на пазара доста агресивно, с изключително добри оферти, съотношение качество-цена, туристопотока към тях в периода на ранните записвания драстично се увеличава и няма как ние да не почувстваме отлив от нашата дестинация. Да, има отлив на почти всички пазари. Но не трябва това да го приемаме трагично и фатално. Може с общи усилия на хотелиери, приемащи туроператори, изпращащи туроператори да се предприемат действия в краткосрочен план, за да се противодейства на този спад. Ако не да го елиминираме изцяло, то поне да го редуцираме“.
За спасяване на сезона, бранша ще разчита на спешни мерки и от страна на държавата. Д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм, обяви, че са необходими са още средства за реклама, за да спасим късните записвания, и държавата спешно да отпусне 10 милиона лв за рекламни кампании у нас и на международните пазари.