туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: Министерство на туризмаИзточник: в-к Стандарт

Общ туристически продукт ще предлагат държавите от Балканския полуостров за азиатските туристи

Туристите от Китай и Япония предпочитат посещението на повече от една държава при дългото си пътешествие от Източна Азия. Затова представители на туристическия бизнес от държавите от Балканския полуостров ще предлагат общ туристически продукт за азиатските туристи.

Това се договориха представители на изпълнителната власт и бизнеса от България, Македония, Албания, Косово, Черна гора и Босна и Херцеговина на форум в Охрид, организиран от Балканския алианс на хотелските асоциации (БАХА).

Само с общ туристически продукт можем да се наложим заедно на далечни пазари като Япония, Китай и САЩ, категорични бяха от администрацията и гилдията.

В алианса влизат представители на държави, които често са били разделяни от битки, политика и спорове за граници през вековете. Затова един от основните девизи на БАХА е от историята да правим културен туризъм, а не война. Второто правило в алианса е, че за съседа се говори или добро, или нищо. Силни сме, когато сме заедно, категорични са още от БАХА. Алиансът се крепи на взаимно уважение като платформа за бизнес.

По време на конференцията на БАХА представителите на бизнеса и администрацията от балканските страни заедно обсъдиха кой е правилният начин за налагане на национален и на регионален бранд. Отличени бяха и най-добрите представители на бизнеса като най-големите призове грабнаха хотелиери от България, Македония и Косово.