Ангелкова г-жа Ангелкова (вдясно) на форума A World for travel
Източник и снимка: Николина Ангелкова

Николина Ангелкова: Туризмът се завръща към нормалността

„Туризмът се завръща към нормалността, а световните лидерите градят стратегия и визия за нови хоризонти. Вижда се оптимизъм и послания за ново начало.“ Това написа бившият министър на туризма Николина Ангелкова в страницата си във Фейсбук, която участва в двудневния форума A World for Travel, който се провежда на 16 и 17 септември 2021 г. и събира на едно място световни лидери на мнение в туризма, експерти и медии.

Имам възможността да се срещна отново с приятели и партньори, с които винаги сме поддържали конструктивен диалог и гледаме в една посока за бъдещето на сектора, допълва Ангелкова.

„Предвид тенденцията китайските туристи да търсят нови туристически дестинации, възможността техният интерес да бъде насочен към България е голяма. Богатствата, които България притежава в културно-исторически аспект и възможностите за този тип туризъм да генерират в пъти повече посетители са огромни. Още повече, че пандемията прави по-малките държави на туристическата карта по-привлекателни, заради вече предпочитаните малки групи туристи и компактни посещения.
България е в топ 3 в Европа по брой открити артефакти и това я прави съкровище, което чака да бъде открито от азиатските туристи.“ Това заяви Ангелкова на срещата си с Аманда Ванг, представляваща trip.com Group, които обединяват водещи онлайн платформи за резервации на пътувания и туристически продукти, насочени към азиатския пазар.

„Кризата с Covid-19 е важно да се използва като възможност и действията ни да бъдат насочени и към развиване на нови възможности за туристическия бизнес и маркетирането на страната ни пред нови пазари“, констатира Ангелкова.

Ангелкова се включи като говорител в рамките на първия ден от провеждането на форума A World for travel заедно сд-р Талеб Рифай, бивш генерален секретар на Световната организация по туризъм и Томохиро Канеко, главен директор на Международния департамент по туризъм в Агенцията по туризъм на Япония.

„Вътрешният туризъм е ключов, особено сега в условията на COVID пандемия и в следствие на ограниченията за пътувания от и за редица държави. Ние всички разчитаме на вътрешния туризъм. Но бъдейки малка държава, за да постигне отново България нивата от 2019 г., това не може да се случи без чуждестранни туристи. За щастие страната ни притежава комбинация от възможности за преживявания, многовековни традиции и култура, отлична храна, СПА и уелнес. България има огромни ресурси на минерална вода, тъй като сме втори в Европа след Исландия по този показател. Това е отлична ниша, в която да се фокусираме.

Преди COVID по-голямата част от туристическия сектор в световен мащаб приемаше високите нива и цифри като даденост. Сега тази криза ни показа колко е крехък балансът и колко общи усилия са необходими, за да го поддържаме. Както сподели министърът на туризма на Ямайка г-н Едмунд Бартлет в рамките на неговото изказване „Сега е важно да превърнем конкуренцията в общи усилия и да се обединим, за да върнем туристите обратно”, но с много по-добро качество на туристическата услуга“, разказва Ангелкова.

„Джулия Симпсън, президент и главен изпълнителен директор на Световен съвет по пътувания и туризъм (WTTC), Марибел Родригес, вицепрезидент на WTTC, отговарящ за Събития и реклама и Лола Уна Гардена, директор на офиса на WTTC в Брюксел, приеха поканата ми да посетят страната ни,“ съобщи Ангелкова. „Идеята, която подкрепиха по време на днешния ни приятелски разговор, е през 2022 г. България да бъде домакин на съвместна конференция за възможностите за инвестиции в туризма на Балканите. В този формат споделих за трудностите, които среща туристическият бизнес в задържането на кадрите, който в следствие на ограниченията и затварянето на обекти през пандемията и липсата на предвидимост, губи своите служители, които предпочитат да се пренасочат към други сектори. Не можем да позволим това да стане трайна тенденция, а трябва да работим още по-усърдно за задържането на работещите в сектора. В рамките на срещата дамите споделиха своите отлични впечатления от плажовете и условията за летен туризъм в България и по-конкретно в Слънчев бряг. Добрите възможности у нас са реалност, защото българският бизнес е поставил устойчиви основи.“