туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: МТИзточник: Bloomberg TV България

Необходим е агресивен подход за привличането на чуждестранни туристи

Навсякъде по света туризмът е на колене. Затова основният приоритет на служебното министерство на туризма е да предаде посланието с помощта на съответните партньори в чужбина, администрации и дипломатически посолства, че България успя да неутрализира третата вълна на Covid-19. Това заяви Анелия Крушкова, бивш председател на Държавната агенция по туризъм, в ефира на Bloomberg TV България на 17 май 2021 г.

„Някой трябва да излезе и да каже ясно – ние в България преодоляхме тази криза, дори и да е моментно, сме способни да посрещнем чуждестранни туристи“.

Анелия Крушкова коментира, че в рамките на двумесечното си управление службният кабинет вероятно няма да може да засегне дългосрочни теми и проблеми в туристическия сектор, тъй като когато започва един сезон, той на практика е приключил.

„В този ред на мисли Министерството на туризма следва да предприеме конкретни облекчения за сектора, както и конректни мерки, с които бихме могли да покажем на нашите партньори, че всъщност искаме те да бъдат наши гости“.

По думите на бившия председател на Държавната агенция по туризъм в началото на всеки разговор трябва да бъде поставена вярна и точна информация за предстоящия сезон, като например колко хотела ще отворят това лято, какъв ангажимент ще поемат и какъв пакет ще предлагат.

„Договорите, които осигуряват големия брой туристи в България, се подписват обикновено зимата за лятото – може би сега е момента да помислим и за зимата“.

„Нашето поведение трябва да бъде агресивно към всички тези, които потенциално биха могли да бъдат наши гости“, коментира Анелия Крушкова, пояснявайки, че това са най-вече граждани на съседните ни държави.

„По-далечните пътувания в момента не са толкова реални. Масовите пазари, какъвто е руският, германският, британският, те досега трябваше да подпишат своите договори, което не се случи. Масовият брой туристи, които идват в България, не идват чрез индивидуални договори, а с чартъри“.

Според Крушкова все още не може да се каже дали българският туризъм е загубил руския пазар, тъй като в днешно време отношенията са доминирани от политиката.

„Това е също една от задачите на сегашното правителство – да направи съответните стъпки, с които да бъде стопен ледът между нашите страни. Не безплатни визи или други форми на облечение за руските туристи – единственото важно нещо е колко самолетни седалки ще разреши Русия за България“.

В края на разговора бившият председател на Държавната агенция по туризъм прогнозира, че следващата зима ще бъде изключително трудна.

„Ако може с 30% всяка година да увеличаваме броя на туристите, то това би било една успешна политика“.

Целия разговор може да видите във видеото: