НБТ
Източник и снимка: НБТ

Националният борд по туризъм настоява за привличане на повече британски и германски туристи за Лято 2022

На 14 март 2022 г. се проведе среща на членове на Управителния съвет (УС) на Националният борд по туризъм (НБТ) с министъра на туризма и с министъра на транспорта и съобщенията.

Националният борд по туризъм настоява държавата да засили рекламата на българския туризъм на пазарите в Германия и Великобритания с цел привличане на повече туристи от двете страни. Двата пазара са традиционни за летния сезон и трябва да си върнем туристите от тях, за да можем да компенсираме загубата на руските и украинските туристи. Трябва ясно да дадем знак, че сме безопасна дестинация. Преди пандемията от Германия сме посрещали над 760 000 туристи, а от Великобритания – над 460 000. Потенциалът е още по-голям, защото са големи пазари. Зимният сезон беше частично възстановен именно заради завръщането на британските гости.

Апелираме министърът на туризма г-н Христо Проданов да посети Германия и Великобритания, да се срещне със своите колеги, а също и с местните туроператори, агенции и авиокомпании. Освен това да провежда проактивен меркетинг и на други важни пазари за българския туризъм като Румъния, Полша, Чехия, Словакия, Сърбия, Австрия, Нидерландия, Северна Македония, Турция и др. Отдавна са забравени скандинавските страни, от които преди години също идваха многобройни групи.

На срещата членове на УС на НБТ разговаряха с министър Проданов и с министър Събев, за да обсъдят възможностите за отваряне на автобусни линии между по-големи градове от двете страни на границата на България и РС Македония. Това би било благоприятно за разширяване на сътрудничеството между двете страни, насърчаване и осъществяване на съвместни инициативи в областта на образованието, спорта и културата, а също така би улеснило и наемането на така необходимата през предстоящия летен сезон работна ръка.

Според НБТ основните усилия на държавата трябва да се съсредоточат в провеждането на интелигентна, професионална и ефективна маркетингова кампания на потенциалните пазари в най-кратки срокове, за да може да се компенсират липсата на украинските и руски туристи това лято и частично, последствията от войната в Украйна.

НБТ представи свои експертни предложения как това би могло да се осъществи