UNWTO NBT

Националният борд по туризъм настоява за кампания и стимули за ваксинация

Националният борд по туризъм настоява държавата да засили рекламната кампания и да въведе стимули за ваксинация в страната. Ниският процент на сложени дози у нас пречи на туризма и на привличането на чуждестранни туристи, заяви д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ. Основните пазари за българското Черноморие като Великобритания, Германия и Русия пускат своите граждани да почиват в страни с висок процент на ваксинация. Това е и една от причините към момента да нямаме туристи от тези страни, подчерта Карастоянова. В допълнение техните здравни власти следят и процента на ваксиниран персонал в туристическите дестинации.

Затова от Националния борд по туризъм настояваме Министерството на здравеопазването да организира мощна национална маркетингова и рекламна кампания в подкрепа на ваксинацията. Предлагаме въвеждането на стимули, каквито вече има в някои страни.

Например всеки ваксиниран българин да получава от държавата ваучер на стойност 50 лв., който да бъде използван за почивка в България или за посещение на ресторант. По този начин ще бъде подпомогнат пряко туристическият сектор, който пострада най-много от световната пандемия.

За сравнение в САЩ могат да се похвалят с добри резултати от ваксинационната кампания, като вече над 38% от американците са напълно имунизирани. И ако в началото на годината нямаше достатъчно ваксини, сега те са вече на разположение, но на много места дозите си остават неупотребени. Затова активисти, власти и фирми започнаха да предлагат различни стимули, с които да мотивират скептично настроените хора. Щатът Охайо например всяка седмица отпуска по жребий награда от 1 милион долара – в лотарията участват гражданите, които вече са имунизирани. Преди няколко дни град Ню Орлиънс предизвика сензация, когато обяви, че за всяка инжекция с ваксина ще се полагат по половин килограм лангусти безплатно.

Но и в други части на света имат оригинални хрумвания. В някои провинции на Индия бижутери подаряват на ваксинираните златна халка за носа, в Русия и Сърбия раздават ваучери за покупка на стоки. В Трансилвания в Румъния ваксинират в замъка на Дракула и издават сертификати за безсмъртие.

Намаляването на разпространението на вируса, което регистрираме в последните седмици, се дължи по-скоро на времето, отколкото на нашите действия. Опасността не е преминала и никой не може да ни гарантира, че вирусът не може да се върне. Единственият начин, за който към момента има сигурни данни, че намалява разпространението на вируса и смъртността, е ваксинацията. Всеки може да го види в показателите на страните, които успяха да ваксинират голяма част от населението си. България за съжаление и по този показател сме последни в Европейския съюз.