Национален културно-туристически календар ще привлича неорганизирани туристи
12.09.2019Национален културно-туристически календар ще привлича в България неорганизирани туристи и корпоративни клиенти освен традиционните летовници, съобщи при представянето на проекта в областната управа в Добрич председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес в туризма Веселин Банковски.
Около 2 000 000 души, които обикновено пътуват с нискотарифните авиокомпании, посещават годишно България. Този туристопоток, който не е привлечен само от шезлонга на пясъка и не е любител на евтиния алкохол, е по-активен и има голям потенциал, поясни председателят на сдружението. По думите му големи компании с по няколко завода и хиляди работни места, които се представят на панаири в България, предпочитат за тиймбилдинги други балкански страни, защото у нас не им се предлагат подходящи пакети.
Националният културно-туристически календар не е списък от събития, а интерактивно пространство с времето, мястото и темите на прояви и дейности, които могат да бъдат споделени в деветте туристически района на страната, добави председателят на браншовата организация. Освен че ще насърчи нови групи туристи да открият България като дестинация, сдружението ще насити календара и с прояви поне 45 дни преди и след летния сезон. Проектът „загърбва“ стереотипите и предлага нови наименования за туристическите сезони, каза Веселин Банковски. Според сдружението лятото ще посреща туристи като сезон на светлината, есента – на радостта, зимата – на усмивките, пролетта – на цветята, а целогодишният туризъм ще вдигне средната заетост на почивните бази и ще задържи работната ръка в туристическата индустрия.
Веселин Банковски посочи, че не се използва рационално огромният ресурс, който страната ни притежава, а се залага основно на ваканционните туристи. Като грешка той посочи и създаването на сезонни туристически продукти. В подготвения календар лятото ще се нарича Сезон на светлината, есента ще е Сезон на радостта, зимата – Сезон на усмивките, а пролетта – Сезон на цветята.
Експертът е убеден, че трябва да бъдат създавани поводи, за да се съживи вътрешният туризъм. Идеята му е да се съчетава отдих на море, планина и река в рамките на една почивка. Такава дестинация не се предлага никъде и страната ни ще е първата. Той вижда Добрич като кулинарна столица, но съветът му е при кулинарен фест да се канят кулинари и от другите държави, разположени край Черно море. В рамките на проекта ще бъдат създадени регионални брандове, каквито в момента в страната ни липсват, а за кулинарния туризъм ще бъдат изготвени етикети за качество. Стилизирана българска шевица е това, което може да обедини производителите на сувенири, за да станат разпознаваеми българските продукти.