Ангелкова с Thomas Cook среща на министъра на туризма Ангелкова и главния изпълнителен директор на Thomas Cook Group Фанкхаузер
Източник и снимка: Министерство на туризма

Над 16% ръст на туристите, посетили България с Thomas Cook през сезон 2017

Броят на туристите, посетили България с Thomas Cook, една от водещите световни компании за туристически пътувания и почивки, се очаква да достигне 400 000 души до края на този сезон, което е 16,5% ръст в сравнение с миналата година. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на работна среща с Питър Фанкхаузер, генерален изпълнителен директор на Thomas Cook Group, кметове и представители на туристическия бранш. Данните са на реализирани пътувания и резервации до септември месец, основаващи се на пазарната позиция и големите пазарни дялове през последните години в цялата група на водещата световна компании за туристически отдих и почивка на 29 август 2017 г.

„Знаете, че от началото на мандата си правителството работи неотклонно за това маркетинговата и рекламната ни политика да станат изпреварващи и по-ефективни. По-рано днес заедно с министър-председателя Бойко Борисов проведохме работна среща с г-н Фанкхаузер. Обединихме се около тезата, че българското правителството би могла да кореспондира с намерения от страна на Thomas Cook Group по отношение на инвестирането в висококатегориините хотели с цел привличането на по-висок клас туристи. По този начин ние съвместно даваме нови стимули за осъществяването на реална корпоративна отговорност, което ни приближава към общата ни цел – България да стане по-добра и перспективна дестинация за правене на бизнес и инвестиции“, заяви министър Ангелкова.

От думите й сатана ясно, че само с адекватно сътрудничество и синхронни стъпки между бизнеса и държавните институции страната ни може да бъдем конкурентоспособни.

„Ние работим активно за утвърждаването на България като конкурентна и целогодишна туристическа дестинация. Полагаме целенасочени усилия да представим пред света нейната уникалност – богатото й културно-историческо наследство и забележителни природни дадености“, коментира премиерът Борисов. Той посочи, че целта е да се развиват не само традиционните морски и зимен туризъм, но да се използва потенциалът на балнео- и спа курортите, на културния и ловния туризъм. Борисов подчерта, че правителството активно насърчава бизнеса да предлага висококачествени туристически продукти и услуги. „Благодарение на това България се утвърждава като разпознаваема и търсена от туристите от цял свят“, заяви министър-председателят Борисов след срещата си с Фанкхаузер.

От своя страна генералният изпълнителен директор на Thomas Cook Group представи приоритетите за страната ни които предстоят. „През сезон 2017 Thomas Cook изпълнява 13 седмични полета до Бургас от Великобритания, които ще нараснат до 14 през сезон 2018. Следващата година Варна е нова дестинация за туристите от Обединеното кралство, като предстои да има 2 полета седмично“, заяви Фанкхаузер.

Той посочи още, че Condor, немската авиокомпания на Thomas Cook, осъществява 5 седмични полета от Германия до Бургас и 2 до Варна през летен сезон 2017.

„В зависимост от ангажираните места Condor може да увеличи полетите до 9 на седмица до всяка от дестинациите от различните немски летища“, допълни още Фанкхаузер.