Министерството на туризма предприема интегрирана комуникационна кампания за 22 пазара
05.02.2020В новия програмен период политиката на министерството на туризма ще е насочена към промотиране на туристически продукти с висока добавена стойност и намаляване на сезонността.
През 2020 година, осен механизма за насърчаване на организирания туризъм чрез маркетингови кампании, стартираме и интегрирана комуникационна кампания на 22 пазара. В тях ще е включен и пазар САЩ. Досега сме осъществявали по-малки инициативи там, които се доказа, че са ефективни и за първи път минахме 100 хил. туристи. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на работна среща с представителите на туристическия бизнес на 4 февруари 2020 г. Тя добави, че с гръцкия ѝ колега Хари Теохарис подписаха програма за съвместни действия. Двамата се договориха за сътрудничество при привличане на туристи от далечни пазари и ще се стартира със САЩ, това ще е добра стъпка, поясни министър Ангелкова.
Пред бранша министър Ангелкова изтъкна, че целта на дискусията е да се обсъдят актуалните теми за развитието на туристическата индустрия и посоката в работата на Министерството на туризма. „Въпреки трудната 2019 г. и негативната кампания, годината завършва с положително число – над 9,3 млн. чуждестранни туристически посещения, което представлява ръст от 0,4%“, категорична бе тя.
Министърът открои важната задача за стимулиране на организирания туризъм чрез механизма, чиято материална реализация ще е на стойност 15 млн. лв. с ДДС и уточни, че плащанията ще са на база отчетени нощувки в регистрирани места за настаняване през Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) и в резултат на осъществени маркетингови дейности. „Това, че мярката е важна и навременна показаха и обстоятелствата, които се появиха следствие на фалита на британския туроператор „Томас Кук“. Тук е моментът да благодаря на кабинета Борисов за възможността да стартираме с механизма, а на всички Вас, че реагирахте отговорно и помогнахте на туристите, които бяха в страната ни при обявяване на фалита на най-стария оператор. Тази реакция беше високо оценена както от правителството, така и от всички туроператори, което помогна за договаряне на по-висок капацитет за пазар Германия“, каза министърът. По думите ѝ капацитетът на „Томас Кук“ е ангажиран от страна на други туроператори за идния сезон, като се обсъжда и вариант за увеличаване на полетите и през октомври, което ще даде възможност за разширяване крилата на сезона.
Относно маркетинговите кампании министърът обясни, че министерството ще продължи активното си участие на туристическите борси и изказа благодарностите си пред бизнеса, затова че се включват в рекламирането на България чрез работата си с блогъри и влогъри.
Тя коментира и предстоящото второ четене на ЗИД на Закона за туризма. Според министъра там основен фокус е статутът на националните курорти. Затова и днес присъстват абсолютно всички, защото за първи път ще регламентираме със закон националните курорти така, че да има ясни правила за тяхното функциониране по отношение както на всички дейности, свързани с рекламата, така и на инфраструктурата, съгласно компетенциите на отговорните органи, така и разбира се различните разходи, свързани например с озеленяване – цялостен регламент за статута на националните курорти.
Друга тема на срещата бе и ситуацията около ски учителите и ски училищата. Там също сме намерили баланса. След приемането на законопроекта, ски учителите ще бъдат професия, както и професиите за екскурзовод и планински водач така, както са регламентирани в Закона за туризма, че да има ясен регламент и регистър така, както към момента е за останалите професии в закона, разясни министър Ангелкова.
Тя благодари на премиера Борисов и на финансовия министър Горанов, че са уважили желанието на бранша за допълнителни консултации и призова представителите на бизнеса в режим на диалог да обсъждат текстовете в Наредба Н-18, за да може тя да бъде в помощ на всички.
Министър Ангелкова поиска предложения и подкрепа от организациите в отрасъла за следващия програмен период и дейностите, за които да се търси европейско финансиране. През новия програмен период 2021 – 2027 политиката в областта на туризма ще е основно насочена към устойчиво развитие и промотиране на туристически продукти с по-висока добавена стойност и към намаляване на сезонността в сектора. Ще се подкрепя и развитието на продукти във фаза на растеж, като здравния, фестивално-събитийния, екологичния, спортния и голф туризъм, както и в други специализирани и нишови продукти, в които страната и нейните туристически райони имат потенциал.
По време на дискусията изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев благодари на министър-председателя Бойко Борисов и Министерство на туризма за цялата подкрепа, която оказват на бранша и добави, че до момента се отчита ръст от 12% от Централна и Западна Европа при ранните записвания за летния сезон в курорта Албена. „Като цяло конюнктурата за България е по-добра. Интересът е голям“, заключи той.