Министерството на туризма (МТ) бе отличено със сребро от Българската асоциация на рекламодателите (БАР) по време на шестото издание на конкурса BAAwards.
Туристическата кампания на България във Великобритания „Голямата размяна/The Great Swap” грабна приза в категория „Бранд активационна кампания на продукт или услуга за постигане на конкретна бизнес цел“. Това е поредното отличие, присъдено на министерството във връзка с тази инициатива. По-рано през годината проектът бе удостоен с две награди в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“ и две отличия от престижния фестивал за реклама и комуникация ФАРА 2019.
Кампанията The Great Swap е част от комуникацията на страната ни като туристическа дестинация, която стартира през септември 2018 г. и приключи на 15 април 2019 г. Тя бе проведена в две вълни и в различни комуникационни канали.
Проектът стъпва на една от най-характерните особености на британците – чувството им за хумор. С тази цел им предложихме най-добрата сделка – бартерната. Затова играта „The big bargain“ беше за размяна – слънчево време в България за английски хумор. За целта бе разработен сайт www.thegreatswap.co.uk. Всеки гражданин на Великобритания можеше да разкаже британска шега на сайта, в замяна на което играе за 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки по свой избор в слънчева България. Така, в размяната „хубаво време за английски хумор”, кампанията успя да постигне отлични резултати според заложените цели.
Дори да не спечелят, потребителите са се запознали с многобройните възможности и разнообразие на туристически продукти, които България предлага. В сайта са качени хиляди шеги и има стотици хиляди посещения. Онлайн рекламата достигна над 20 млн. импресии, а външната реклама – над 9 млн. души.
През миналата година туристическите посещения на граждани от Великобритания у нас възлизат на над 389 хил., което е ръст от 15,2% ръст спрямо 2017 г. За периода януари-август 2019 г. са отчетени 362 127 визити от Великобритания, което е увеличение от 21,3% в сравнение със същия период на рекордната 2018 г.