Министерството на туризма и над 40 фирми привличат туристи на международното изложение в Берлин ITB 2019
06.03.2019Министърът на туризма Николина Ангелкова откри националния щанд на България на Международното туристическо изложение ITB–Берлин 2019.
Присъствието ни на най-голямото туристическо изложение в света е от голямо значение за представянето на България като целогодишна дестинация, коментира министърът. Тя изтъкна значението на германския пазар сред генериращите за входящ туризъм у нас и подчерта активния диалог на министерството с водещи туроператори и инвеститори във Федералната република.
Борсата е предназначена както за професионалисти, така и за широка публика и се организира от 1966 г. България е сред най-дългогодишните участници в нея, посочи още министър Ангелкова. Страната ни се представя в изложението по Програмата за национална туристическа реклама за настоящата година. Тазгодишното издание ще продължи до 10 март.
България участва в авторитетната берлинска борса с национален щанд от 413 кв. м, като броят на участниците освен Министерството на туризма надхвърля 40. В най-престижното събитие за туристическата индустрия ще се представят общо над 10 000 съизложители, 110 000 професионалисти от над 180 страни и се очакват около 160 000 посетители и публика. Изложението е водеща B2B платформа за всички туристически изложения в международен план.
На откриването на щанда присъства и посланикът на България в Германия Елена Шекерлетова.
Минути след откриването българският щанд беше посетен от кмета на Берлин Михаел Мюлер, генералния секретар на СОТ Зураб Пололикашвили и председателя и главен изпълнителен директор на Световния съвет за пътувания и туризъм Глория Гевара.
Вашето присъствие тук е голяма чест за нас и нова възможност да представим потенциала на България като целогодишна дестинация, изтъкна министър Ангелкова. Тя подчерта, че през последните години националната статистика и Българската народна банка отчитат рекордни резултати в броя на чуждестранни туристи и приходи от техните визити. Продължаваме активно да популяризираме страната си като маршрут за висококачествени услуги на конкурентни цени, стана ясно от думите й.
Пазар Германия е ключов за България, тъй като през 2018 г. заема трето място в класацията й за входящ туризъм, акцентира пред гостите министър Ангелкова. Общият брой посещения на германски туристи у нас за миналата година е над 850 хил. През периода юни-септември 2018 г. включително Федералната република е на второ място по брой туристически посещения сред чужденците у нас – близо 670 хил. визити.