сър Уитингдейл и министър Динкова
Източник и снимка: МТ

Министър Динкова се срещна със сър Джон Уитингдейл, държавен министър на медиите, туризма и творческите индустрии на Великобритания

България и Великобритания започват подготовката за подписване на споразумение в сферата на туризма, което ще очертае дългосрочните цели и партньорство между двете страни.

Това стана ясно след провелата се официална среща между министъра на туризма на България Зарица Динкова и сър Джон Уитингдейл, държавен министър на медиите, туризма и творческите индустрии на Великобритания.

Страната е сред приоритетните за България туристически пазари, не само през лятото, подчерта министър Динкова. Туристите от Великобритания са сред предпочитаните и за зимните ни курорти Банско, Пампорово, Боровец. Според туроператорите има ръст на резервациите за този зимен сезон.

„Вярвам, че нашите зимни курорти ще привлекат по-голям брой туристи не само с отличните условия за ски туризъм, но и с международните събития като Световната купа по ски алпийски дисциплини в Банско и Световната купа по сноуборд в Пампорово в началото на 2024 г.“, отбеляза Зарица Динкова.

Извън зимните и летните курорти България предлага богата палитра от възможности за почивка, допълни още министър Динкова. „Сред тях попадат СПА дестинациите ни, прекрасните възможности, които предлагаме за голф туризъм, както и културен и кулинарен туризъм.“, каза още министър Зарица Динкова.

Тя представи и първа по рода си реформа, която засяга начина на изразходване на държавните пари за реклама на туристическите услуги. „С помощта на тази реформа британските и българските туроператори ще имат възможност да работят по-активно и целенасочено, като по този начин ще се подобри не само партньорството между двете държави, но ще успеем и да възстановим доверието към България като сигурна дестинация за целогодишен туризъм“, подчерта министър Зарица Динкова.

България все още не е достатъчно позната като пазар за британските туристи, отбеляза сър Уитингдейл.

„Вярвам, че чрез инициативите, които планирате това може да се промени. Разбирам, че България може да предложи много повече от лятна почивка за британските туристи. Аз лично съм заинтересован от културния туризъм, както и от кулинарните и винени предложения.“, каза сър Уитингдейл.

С оглед на значението на пазар Великобритания за българския туризъм инициативите на Министерството на туризма на пазара на Обединеното кралство ще се увеличават.

В началото на декември в сътрудничество с Aviareps и Fraport ще се проведе роудшоу за Обединеното кралство. Предвидени са 4 събития с търговска насоченост в Нюкасъл, Манчестър, Бирмингам и Лондон и 1 събитие с медиен фокус в Лондон. Във всяка от локациите ще се проведат двустранни срещи между български и британски туроператори и хотелиери.