
Министър Ангелкова за Закона за шума: Проверки трябва да има, но да не пречат на бизнеса
27.07.2018Законът за шума отдавна е повод за напрежение между вицепремиера Валери Симеонов и министъра на туризма, а напоследък по темата взе отношение и Волен Сидеров. Министър Ангелкова коментира темата в курорта Златни пясъци. Според нея трябва да се намери решение, което да е в полза на почиващите, но и да не пречи на бизнеса, защото от бранша се оплакват, че проверките водят до отлив на клиенти.
Министър Ангелкова заяви, че проверките за шума в заведенията по Черноморието са важни, но законът трябва да се спазва. Според нея, те не трябва да пречат на спокойствието на туристите.
„Проверки трябва да има, но те трябва да бъдат направени така, че да не пречат на бизнеса. Щом пречат на бизнеса – очевидно трябва да бъде променен начинът, по който се правят тези проверки“, заяви министър Ангелкова пред БНТ на 26 юли 2018 г.
Министър Ангелкова подчерта, че туристическият сектор е важен и той трябва да е приоритет. Има устойчиви ръстове не само на туристи, но и на приходи в хазната. Дори при лошото време това лято има 5% ръст на туристите, а България все повече се утвърждава като дестинация, която предлага добро качество на разумни цени за гости от среден към висок клас, заяви Ангелкова.
В момента от министерството правят масови проверки за категоризацията на хотелите и обектите за настаняване по Черноморието. Драстични нарушения бяха открити в хотел Палма в Златни пясъци. Вече е започнала процедура за понижаване на категорията му от четири на две звезди.
Установено е, че хотелът е недостъпен за хора с увреждания, в сервизните помещения няма сифони, а част от заведенията и фитнес залата не работят.
„На нас паметници не ни трябват“, казва министър Ангелкова – „Трябва да има функциониращи помещения, които да обслужват туристите със съответното качество“.
При проверките е установено, че условията в още 5 хотела по Черноморието не отговарят на категорията им. От министерството на туризма съветват летовниците да сигнализират за нередности на „горещия“ телефон, обявен на сайта им. Оттам ще настояват и за промени в Закона за туризма и за създаването на туристически инспекторат, който ще следи дали категоризацията на хотелите отговаря на условията в тях.