Министър Ангелкова се среща с “Астрал Холидейз“ и застрахователното дружество „Уника“ по повод прекратяване на дейността на туроператора и започване на процедура по несъстоятелност
07.10.2019Министърът на туризма Николина Ангелкова свиква днес среща с ръководството на „Астрал Холидейз“ и застрахователното дружество „Уника“ АД. Причината е обявеното прекратяване на дейността и започването на процедура по несъстоятелност на туроператора.
„Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД има валидна застраховка със застрахователната компания „Уника“ АД. Лимитът на полицата е 700 хил. лв. и е за срок до 14.11.2019 година.
В момента се работи по изясняване на точния брой туристи, които имат договори за туристическа услуга с “Астрал Холидейз“. Дружеството уверява, че пътуванията на основната част от туристите, закупили почивки, които в момента се намират зад граница са платени. Компанията информира още, че клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания. В официалната позиция на дружеството се казва, че потребителите на „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но „Астрал“ не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени, както следва по закон.
Министър Ангелкова поясни, че всички изисквания по Закона за туризма са спазени от страна на туроператора, а застрахователната компания е поела ангажимент да изплати изцяло претенциите на туристите. Ние като министерство ще съдействаме според компетенциите ни, така че да няма ощетени клиенти, подчерта тя. При въпроси от страна на потребителите на „Астрал Холидейз“, нашите експерти са на линия и са готови да предоставят всякаква информация, увери министърът. Тя допълни, че е създадена организация за максимално бързо придвижване на преписките, за да може всеки един клиент да прецени дали да реализира своята почивка, или да му се възстановят средствата.
Христо Гълбачев, изпълнителен директор „Астрал Холидейз“ каза, че дружеството е изпълнило финансовите си ангажименти към своите клиенти. Платили сме всички чартъри, полети и хотели, бе категоричен той. Всички служители на компанията работят и ще оказват помощ на всеки нуждаещ се. Гълбачев добави, че 51 клиента на туроператора в момента са в чужбина, но ще могат да продължат почивките си. А на тези, които им предстоят екскурзии в следващите дни ще могат да избират дали да осъществят пътувания си, или застрахователната компания да им възстанови вече платените суми.
Главмият изпълнителен директор на ЗК „Уника“ Николай Генчев също увери, че документите на клиентите на „Астрал Холидейз“ ще бъдат придвижвани максимално бързо, за да не се получава забавяне, като максималният законов срок е 15 дни.