Министър Ангелкова: Съдействаме максимално на бизнеса и туристите след обявения фалит на британския туроператор „Томас Кук“
23.09.2019Ще съдействаме максимално според правомощията си на всички, засегнати от обявения фалит на британския туроператор „Томас Кук“. Това обяви на извънреден брифинг министърът на туризма Николина Ангелкова.
Министърът съобщи, че от 20 септември 2019 г. институцията е в непрекъснат контакт с ръководството на компанията, която информирала, че събота и неделя ще бъдат критични. Проблемите явно са били много сериозни и така в 4 часа българско време се е стигнало до обявяване на фалита на фирмата, стана ясно от думите на министър Ангелкова.
Тя съобщи, че министерството вече е изпратило писма до големите туроператорски асоциации у нас, за да се разбере колко туристи през туристически пакети са направили резервации с „Томас Кук“. В непрекъснат контакт сме и с британското посолство в България. Имаме информация, че правителството на Обединеното кралство и британският Орган по гражданско въздухоплаване са предприели всички стъпки, така че британските туристи, а и не само те, да бъдат върнати обратно по техните домове, информира министърът.
Министерството на туризма публикува и гаранционно писмо от ATOL Crisis Management Consumers and Markets Group при Civil Aviation Authority (CAA).
САА е британска правителствена агенция, която оперира със система за финансова защита от името на Air Travel Trust (ATT) на потребители (туристи), които са закупили туристически пакети, включващи въздушен транспорт от фалиралия туроператор.