National Board of Tourism

Министър Ангелкова проведе работни срещи в Лондон

В рамките на World Travel Market българският министър на туризма разговаря с министъра на туризма на Египет д-р Рания Ал-Машат, с гръцкия си колега Хари Теохарис, с Талеб Рифай, генерален секретар на СОТ до 2017 г., с председателя на борда на директорите на Саудитската комисия по туризъм и национално наследство Ахмед Ал-Хатииб и с с ръководители на туроператора Corendon и на компанията Beautiful destinations.

Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе работна среща с министъра на туризма на Арабска република Египет д-р Рания Ал-Машат. Двете разговаряха в рамките на международното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон. Основен фокус на дискусията бе обсъждането на мерки, с които да се насърчи туристическият обмен между двете страни.

Обсъжда се организацията на официално посещение в Египет, в което да се включат представители на държавната администрация, на българския туристически бизнес и местната власт, заяви министър Ангелкова. Очаква се да бъдат проведени B2B срещи между делегати от двете страни, на които да се коментират инициативи за повишаване на пътуванията в България и Египет. Работната визита ще е в продължение на подписания през месец май в България Меморандум за разбирателство между Министерството на туризма на Република България и Министерството на туризма на Арабска република Египет.

Министър Ангелкова и д-р Рания Ал-Машат дискутираха и възможностите за организиране у нас на Българо-египетски туристически форум, в който да участват представители на бранша от двете страни. На срещата министър Ангелкова постави въпроса за създаване и на съвместна работна група, чиято първа сесия да се проведе в България през следващата година. По този начин ще се задълбочи сътрудничеството и ще има възможност за обмен на опит и добри практики, които допринасят за устойчивото развитие на туризма.

В рамките на работното си посещение в Лондон министър Ангелкова се срещна и с министъра на туризма на Република Гърция г-н Хари Теохарис.

Гърция е ключов туристически пазар за нас, броят на посещенията от южната ни съседка я нареждат на 2-ро място сред топ дестинациите за входящ туризъм, заяви министър Ангелкова. За периода януари-септември 2019 г. туристическите посещения от Гърция у нас са над 892 хил. и се увеличават с 4,7 на сто спрямо същия период година по-рано.

Двамата министри обсъдиха създаването на съвместни проекти за привличане на туристи от далечни пазари като Китай, Япония и САЩ. Министър Ангелкова подчерта, че важен акцент в работата ни е насърчаването на посещенията от тези страни, които традиционно избират пътувания в няколко близки държави.

Министър Ангелкова разговаря и с Талеб Рифай, генерален секретар на Световната организация по туризъм към ООН в периода 2009-2017 г. Те коментираха напредъка в туризма, както и инициативи, които биха допринесли за още по-високи постижения в сектора.

Министър Ангелкова проведе и работна среща в Лондон с председателя на борда на директорите на Саудитската комисия по туризъм и национално наследство Ахмед Ал-Хатииб.

Кралство Саудитска Арабия е изключително важен партньор за България и се стремим да развиваме добри отношения в области, които са от стратегическо значение за нашите страни, поясни министър Ангелкова. Тя благодари за топлото посрещане по време на миналогодишното ѝ посещение в столицата Рияд и добави, че България предлага както много добри условия за туризъм, така и за инвестиции.

Важно е да продължим да реализираме ангажиментите, поети в рамките на Меморандума за разбирателство за сътрудничество в областта на туризма между Саудитската комисия по туризъм и национално наследство на Кралство Саудитска Арабия и Министерството на туризма, бе категорична министър Ангелкова. В тази връзка тя отправи покана към г-н Ал-Хатииб за участие във втория международен инвестиционен форум, който ще се организира през 2020 година у нас, обсъдено бе и предложение за провеждане на двустранен бизнес форум. Министър Ангелкова заяви, че подобряването на въздушните връзки между България и Саудитска Арабия биха допринесли за увеличаване на потока от туристи, което е от изключително значение за двете държави.

По време на най-голямата в света туристическа борса за професионалисти министър Ангелкова разговаря и с президента на Полската туристическа организация Роберт Анджейчик. Полша е важен и желан партньор за България и е необходимо да засилим двустранните си отношения, за да могат повече полски граждани да разпознаят България като целогодишна дестинация и обратно, заяви министър Ангелкова. Тя добави, че страната ни е място не само за морски и зимен туризъм, но и за културно-исторически, балнео- и СПА и е важно посетителите от Полша да опознаят природното и културното ни богатство.

През миналата година страната ни е посрещнала над 425 хил. полски туристи, което е увеличение със 7,9% спрямо 2017 г., а българските граждани, разгледали Полша, са близо 74 хил. – увеличение с 10,5 на сто. През 2019 г. от януари до септември броят на туристическите посещения от Полша възлиза на над 391 хил.

Българският министър заяви пред г-н Анджейчик, че се планира официално посещение в Полша в началото на следващата година, на което да бъдат обсъдени конкретни предложения за задълбочаване на сътрудничеството между двете държави и националните туристически асоциации.

Министър Ангелкова се включи и в срещата на високо ниво, организирана от Световната организация по туризъм към ООН „Технология за развитие на селските райони“ като част от програмата на World Travel Market (WTM) в Лондон. Акцент на форума бяха политиките в туризма и селското стопанство, които дават възможност на общностите да се развиват чрез иновации.

Туризмът като двигател на регионите подпомага развитието им не само чрез директни приходи, но и чрез нови, модерни инвестиционни проекти, довеждащи до устойчивост на местното производство, е позицията на министър Ангелкова. Използвайки туристическия си потенциал и чрез утвърждаването на страната като целогодишна дестинация, се създават условия за икономически растеж и на местните общности. Видяхме конкретни резултати от тези инициативи. Днес сме горди да кажем, че региони като Долината на тракийските царе, Розовата долина, Старият Несебър – обект на ЮНЕСКО, са много добре познати брандове и на международно ниво.

МинистърАнгелкова проведе работна среща в Лондон и с водещи мениджъри от холандския туроператор Corendon, който има силно присъствие в Бенелюкс и притежава собствена авиокомпания. Тя предлага чартърни полети до Бургас от Амстердам, Маастрихт и Брюксел, като има едни от най-дългите летни сезони у нас с 9 полета седмично. Разговорът се състоя в рамките на 40-ото Международно туристическо изложение WTM в британската столица.

През лятото на 2018 г. над 20 000 туристи са пътували в България през Corendon, но възможностите са много по-големи сред семействата и младите двойки. Фирмата предлага съвместна маркетингова кампания за страната ни в Бенелюкс и прогнозира увеличение на пътуванията си до България за лято 2020 г. до 40 000.

Министър Ангелкова увери, че има потенциал за разширяване на сътрудничеството и към други градове в страната ни, както и в крилата на сезоните, защото целта е утвърждаване на България като целогодишна дестинация.

Пред представители на ръководния екип на компанията Beautiful destinations – Джеръми Джонси – главен изпълнителен директор, и Елизабет Линдер – изпълнителен директор, министър Ангелкова представи богатия потенциал на страната ни като дестинация за четири сезона и припомни, че въпреки предизвикателствата през настоящата година се отчитат много добри резултати в сектора. За първите девет месеца на 2019-а националната статистика отбеляза над 7,8 млн. чуждестранни визити у нас, което е спад едва от 0,8% спрямо рекордната за туризма 2018 г.

България е все по-привлекателна за чуждите туристи не само с утвърдените летни и зимни ваканции, но и с разнообразни оферти за културно-исторически, балнео- и СПА, кулинарен, голф, приключенски, еко- и селски туризъм, подчерта министърът. Страната ни е все по-предпочитано място и за правене на бизнес, като специално за туризма възможностите са изключително перспективни. През пролетта на тази година в най-големия ни туристически комплекс Слънчев бряг се състоя международен форум за устойчиви инвестиции в сектора. Целта бе да се привлече вниманието на водещи брандове в туристическата индустрия към потенциала на България и Югоизточна Европа. Предстои да се проведе и второ издание на конференцията.

Мениджърите от Beautiful destinations представиха дейността си на редица пазари в Европа, Близкия изток, Африка. Интерес за тях представлява и България, която много харесват като маршрут, споделиха те и изразиха готовността си за активно сътрудничество в сферата на дигиталната трансформация, контактите със социалните мрежи, онлайн маркетинга и т.н. Beautiful Destinations има богат опит и от маркетинговата си кампания за дестинация Египет.

Corendon е водещ туроператор, авиокомпания и хотелска верига на холандския и белгийския туристически пазар. Corendon Airlines лети до 45 държави и 145 летища, превозвайки около 2,5 милиона пътници годишно. Авиокомпанията извършва чартърни полети и за водещи европейски и азиатски туроператори.

Beautiful destinations e световен бранд за организиране на пътувания. Компанията е създала най-голямата световна туристическа общност в социалните медии. Над 20 милиона души в 180 страни ежедневно се обръщат към Beautiful destinations в различните международни платформи.

Exit mobile version