Анкелкова Ге министър Ангелкова и г-н Хуайонг Ге
Източник и снимка: Министерство на туризма

Министър Ангелкова проведе работни срещи в Испания

Министър Ангелкова се срещна в Севиля с египетския министър на туризма Рания Ал-Машат, с министъра на туризма на Гърция Елена Кунтура, с г-н Хуайонг Ге, председател на борда на Юнион Пей Интернешънъл, с г-н с Гари Кнел, председател на National Geographic Partners, и с главния изпълнителен директор на „Томас Кук груп“ Петер Фанкхаузер. Срещите се състояха в рамките на 19-ата Глобална среща на върха на Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC), която тази година се провежда под надслов Визионери в туристическия сектор.

Министър Ангелкова представи на министъра на туризма на Египет Рания Ал-Машат разнообразните възможности на страната ни да предлага освен традиционните морски и зимен туризъм също богата палитра от висококачествени специализирани услуги на конкурентни цени – балнео- и СПА, гурме, еко-, конгресен и други видове туризъм. Тя изтъкна добрите контакти между туристическата администрация и бизнеса от двете страни за осъществяване на повече пътувания с културно-историческа насоченост.

Популяризирането на духовното наследство от миналото е сред приоритетите ни за насърчаване притока на повече чуждестранни гости, заяви министър Ангелкова. Тя увери събеседничката си, че е напреднала работата по споразумението за сътрудничество в туризма между двете институции и се очаква документът да бъде подписан през настоящата година.

Рания Ал-Машат подчерта, че България става все по-привлекателна туристическа дестинация, тъй като предлага разнообразен и качествен продукт.

През миналата година около 3744-ма граждани на Египет са направили туристически посещения в България, а 1172-ма българи са пътешествали до арабската страна. Възможностите за засилване на този поток обаче са много по-големи и ние ще работим съвместно за насърчаването му, заявиха ръководителите на туризма на двете държави.

Министърът Ангелкова проведе и работна среща с Елена Кунтура, министър на туризма на Гърция.

Гърция е водещ пазар за входящ туризъм за нас, като през миналата година заема второ място сред топ дестинациите, заяви министър Ангелкова. И уточни, че визитите от южната ни съседка през 2018 г. са повече от 1,116 млн. Българите, пътували в Гърция през миналата година са били 1,4 млн.

Министерството на туризма работи последователно за увеличаване броя на туристите, институцията реализира интегрирана маркетингова кампания на пазар Гърция, в която България се популяризира с възможностите за морски, зимен, СПА и еко туризъм.

Българското Министерство на туризма и Гърция имат общи инициативи за привличане в региона и на повече туристи от далечни пазари, посочи министър Ангелкова. Тя обясни, че една от тях е одобрена в края на миналата година и се отнася за проекта „Иновативни инструменти за опазване и насърчаване на културното и природно наследство в трансграничния регион – ТУРИЗЪМ-е“. Гърция е и сред 11-те страни, включили се в инициативата за създаване на т.нар. Общ Балкански туристически маршрут. Очаква се той да бъде реализиран до края на 2019 година, допълни министърът.

Важен фокус в работата ни тази година е привличането на повече инвестиции в туризма и затова на 31 май 2019 г. в Слънчев бряг Министерството на туризма организира Международна конференция за устойчиви инвестиции в туризма, заяви министър Ангелкова. Тя покани колегата си Елена Кунтура да вземе участие във форума и уточни, че специален гост ще бъде Талеб Рифай, генерален секретар на Световната организация по туризъм към ООН в периода 2009-2017 г.

Министър Ангелкова разговаря и с Хуайонг Ге, председател на борда на Юнион Пей Интернешънъл (UnionPay International). UnionPay International е дъщерно дружество на China UnionPay. В партньорство с повече от 2000 институции по целия свят. UnionPay International дава възможност за приемане на карти в 174 страни и региони с издаване в 52 страни и региони.

Пазар Китай е сред 50-е водещи дестинации за входящ туризъм в България, той е с огромен потенциал и за нас е важно да насърчим пътуванията от тази страна, коментира министър Ангелкова. Тя посочи, че активно се разработват различни инициативи, които да подпомогнат развитието на двустранните туристически посещения. В момента се работи по създаването на т.нар. Общ Балкански туристически маршрут, който се реализира съвместно от 11 държави в региона и е предназначен именно за далечни и перспективни пазари.

През 2018 година китайските туристи у нас са повече от 27 хил. и отбелязват ръст от 3,7 на сто спрямо година по – рано. В първите два месеца на 2019 г. посещенията от Китай нарастват с 12,4% в сравнение със същите месеци на предходната година.

Министърът допълни още, че първият за Китай български туристически информационен център бе открит в мегаполиса Шанхай през септември 2017 г. Тя припомни, че в началото на годината беше подписано споразумение с един от водещите туроператори в Китай – „Хай Сиис Интернешънъл”. Документът е основа за развитие на публично-частно партньорство за отваряне на български туристически информационни центрове в Китай.

Имаме и много ползотворно партньорство с китайския град Сиан, коментира министър Ангелкова.

Фокус в работата ни през тази година е насърчаването на инвестициите в областта на туризма, информира министърът. Именно това ще е и акцент на международен форум, който ще се проведе в края на май в България, каза българският министър и покани г-н Хуайонг Ге за участие в събитието. Двамата обсъдиха също възможностите за подписване на споразумение за партньорство в сектора, което да подпомогне двустранните туристически пътувания.

България предлага много добри условия за инвестиции, подчерта г-н Хуайонг Ге. Той допълни още, че страната става все по-популярна и разпознаваема в Китай.

Следим най-новите тенденции и се опитваме да отговорим на очакванията на туристите с качествени, иновативни и интересни за тях туристически продукти. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на разговора си с Гари Кнел, председател на National Geographic Partners.

Тя представи богатото културно-историческо наследство на страната ни. България е на трето място след Италия и Гърция по брой културни паметници и артефакти – над 40 хил. В тази връзка бяха обсъдени възможности National Geographic Рartners да подпомогне популяризирането на българското културно наследство.

Министърът сподели, че в края на 2019 г. се планира нова вълна интегрирани комуникационни кампании на целеви за страната ни пазари. В тях ще бъдат използвани разнообразни информационни канали за директно насочване към определени фокус групи.

Българският министър информира г-н Кнел, че през последните години страната ни става все по-привлекателна сред чужденците, като само за миналата година чуждестранните визити надхвърлят 9,2 млн. Ръстът им спрямо 2015 г. е 30,6%, което представлява с над 2 млн. повече чуждестранни туристи. Приходите от тях през 2018 г. са с 34% повече в сравнение с 2015 г. Само в София пренощувалите чуждестранни граждани в местата за настаняване с 10 и повече легла през 2018 г. са били над 767 хил.

Министър Ангелкова отправи и официална покана към председателя на National Geographic Partners за участие в Международната конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която ще се проведе в края на май в Слънчев бряг.

От своя страна г-н Кнел поздрави министър Ангелкова за усилията, които полага за развитие на туристическия сектор, и допълни, че България има огромен потенциал да привлече още повече гости като предпочитана дестинация.

Сътрудничеството с големите международни туроператори е изключително важно за устойчивото развитие на дестинация България и ние като институция ще продължим активно тази политика. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на работна среща в Севиля с главния изпълнителен директор на „Томас Кук груп“ Петер Фанкхаузер.

През годините след създаването на самостоятелно Министерство на туризма българският туризъм постигна рекордни резултати в броя на туристи и приходи от визитите им, които надграждаше устойчиво. През 2018 г. общият брой туристически посещения на чужденци е близо 9,3 млн. 2019 г. обаче ни изправя пред нови предизвикателства и за да задържим тенденцията, са нужни общи усилия и инициативи, каза министърът. Министерството на туризма обсъжда конкретни възможности за формиране на механизъм съвместно с общините и туристическия бизнес, чрез които да се преодолеят известни спадове в ранните записвания. Двамата събеседници обсъдиха успешно приключилите съвместни кампании с „Томас Кук“ на 12 целеви европейски пазара. Последната кампания достигна до 437 хил. потребители в социалните мрежи и до над 700 хил. клиенти чрез имейли и електронни бюлетини. Над 6,8 млн. бяха гледанията на видеоклипове в офисите на „Томас Кук“ само в Обединеното кралство. През 2018-а броят на туристите, пътували до България чрез „Томас Кук“, е близо 435 хил. и това е ръст от 10% в сравнение с предходната година – основно от Великобритания, Германия, Чехия и Франция.

Министър Ангелкова допълни, че през последните 3 години се наблюдава среден ръст на британските туристи от 20% у нас, като миналата година бе рекордна за последното десетилетие. През 2018 г. те са били почти 390 хил., което е ръст над 15% спрямо 2017 г. Обединеното кралство е първостепенен туристически пазар за България и ние работим не само за запазване на сегашните нива, но и за увеличаването им, независимо от изхода по казуса Брекзит, поясни още тя.

Петер Фанкхаузер поздрави министър Ангелкова за постигнатите резултати и я увери, че перспективите за партньорство са отлични. Той получи покана от нея да участва в Международната конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която ще се проведе в края на месец май в Слънчев бряг.