Ангелкова Нусбаум министър Ангелкова и министър Нусбаум
Източник и снимка: Министерство на туризма

Министър Ангелкова проведе работни срещи в Германия

На 8 октомври 2019 г. министърът на туризма Министър Ангелкова проведе поредица от срещи във връзка с възможностите за договаряне на сезон 2020 г. и обстоятелствата след прекратяването на дейността на световния туроператор „Томас Кук“.

Реагирахме своевременно, в министерството бе сформирана работна група, която да следи непрекъснато ситуацията, посочи министър Ангелкова по време на слещата си с Улрих Нусбаум, държавен секретар в Министерството на икономиката и енергетиката на Федерална Република Германия. Експерти на министерството бяха по Черноморието, за да съдействат на туристите и бизнеса и да помагат за бързото решаване на всякакви възникващи трудности. За нас бе важно туристите от Германия и другите държави да не почувстват допълнителни затруднения след фалита на оператора и да си тръгнат от България с впечатления, които да ги накарат да се върнат отново и през следващата година. Радвам се, че почивката им мина безпроблемно, това е от определящо значение за имиджа на страната ни като приветлива дестинация за организиран туризъм, коментира българският министър. Тя заяви пред домакина си още за готовността на правителството да подпомогне бизнеса за привличане на повече туристи чрез реклама.

Важно е нашите правителства да работят съвместно, което ще допринесе за насърчаването на посещенията в двете страни, коментира Николина Ангелкова. За правителството на премиера Бойко Борисов туризмът е национален приоритет, затова бе създадено самостоятелно Министерство на туризма, чиято основна цел е утвърждаването на България като целогодишна туристическа дестинация.

Двамата събеседници обсъдиха ситуацията след обявяването на фалита на най-стария туроператор и възможностите на съответното законодателство за намаляване на щетите на контрагентите му. Министър Ангелкова увери държавен секретар Нусбаум, че Германия е сред трите водещи пазари за входящ туризъм в България и привличането на интереса на германските туристи е сред основните задачи на Министерството на туризма и припомни, че през миналата година чуждестранните туристически посещения у нас са над 9,2 млн. туризмът е ключов за развитието на икономиката, като формира 12% от БВП.

Относно германските туристи министърът посочи, че те основно организират пътуванията си чрез туроператор или през международни платформи за резервации. И добави, че България и Германия имат дългогодишни и добре развити двустранни отношения.

Искам да благодаря на Вас и колегите Ви за доброто партньорство в последните години, с което постигнат огромен успех и вече е дадена зелена светлина за съвместна работа с германските здравни каси, заяви министър Ангелкова. Благодарение на споразуменията те ще изпращат в България германски граждани, които искат да ползват услугите на нашия здравен и спа туризъм и огромното богатство на България от минерални извори. Частните хотели също могат да предлагат свои услуги, сертифицирани и спазващи наредбите на Министерството на здравеопазването и на Министерството на туризма.

Министър Ангелкова проведе в Берлин и работна среща с Аднан Екен, ръководител за сътрудничество и спонсорство на Schauinsland-Reisen.

Пред г-н Екен министър Ангелкова заяви, че предвид настоящата ситуация и очакваните предизвикателства за предстоящия туристически сезон, Министерството на туризма инициира мерки за преодоляването им, като търси възможности за увеличаване на туристите до България и сътрудничество за подготовката на сезон лято 2020 г. Тя посочи, че част от мерките е и механизмът за стимулиране на организирания туризъм чрез рекламата, който ще подпомогне туристическия сектор в България. С подкрепата на българското правителство секторът бе издигнат в приоритет и заедно – държава, бизнес и местна власт, вярвам че ще преодолеем международните предизвикателства и кризи, заяви министърът.

Тя поясни още, че Германия е един от най-важните пазари за българския туризъм и ще бъде направено всичко възможно още повече немски туристи да избират страната ни за своята почивка и ваканция.

От своя страна Аднан Екен благодари на министър Ангелкова затова, че българското Министерство на туризма насочва усилията си към Германия. Сега е времето да направим нещо и да помислим за бъдещето, заключи той.

Министър Ангелкова се срещна и с Томас Елербек, член на изпълнителния съвет на TUI Group за подготовката на сезон 2020 г., директор на „Корпоративни и външни работи“.

В ситуацията след фалита на най-стария международен туроператор „Томас Кук“ за нас е изключително важно България да се позиционира успешно и да затвърди позициите си на стабилна дестинация за организиран туризъм, заяви българският министър. Германия е основен туристически пазар за страната ни. Работим за организирането на голям българо- германски туристически бизнес форум. Основен фокус в него ще са летният и зимен туризъм, както и възможностите на българския културно-историческия и балнео и СПА туризъм, отбеляза министър Ангелкова. Целта ни е да увеличим крилата на активните сезони, да увеличим броя на туристите и времето за техния престой у нас и така да утвърдим България като четирисезонна дестинация, коментира министър Ангелкова.

Тя представи възможностите на страната ни да подкрепи организирания туризъм чрез насочена реклама към структуроопределящите туристически пазари.

Министър Ангелкова информира събеседника си, че на Световния ден на туризма – 27 септември, в София бе официално обявено, че е подписано споразумение между България и германските здравни каси, по което се работи усилено от години. То дава възможност германски здравноосигурени граждани да се лекуват у нас.

Томас Елербек каза, че прогнозите на TUI Group са за устойчиво развитие на пазар България. Той подчерта, че компанията работи много добре с българския бранш, а страната е много добре приета сред клиентите им. По думите му за следващата година може да се очаква ръст на туристите, които ще посетят България с TUI Group.