Министърът на туризма Ангелкова и служебния министър на туризма Балтова

Министър Ангелкова: Предстои среща с бизнеса за промените в нормативната уредба и предстоящия летен сезон

Една от основните ми задачи още в началото на следващата седмица е да проведа среща с бранша. Ще дискутираме Законът за туризма, предстоящия летен сезон, както и подобренията които престоят да бъдат направени в Закона за устройството на черноморското крайбрежие и групирането на плажовете. Много е важно заедно с представителите на отделните министерства, местната власт и бизнеса да обсъдим приоритетите, които ще заложим и които ще изискват промяна в Закона за туризма, така че той да бъде работещ. Това заяви при встъпването си в длъжност министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя пое поста от Стела Балтова на церемония във ведомството.

По думите й, служебният екип на Министерството на туризма е водил последователна политика по отношение на националната програма за туристическа реклама.

Министър Ангелкова заяви, че един от основните приоритети в работата й е свързан с летния сезон, като ще бъде проверено състоянието на плажовете, приключилите съдебни процедури за морски плажове и още колко могат да бъдат отдадени под наем. Това е една от стъпките да бъде осигурено безпроблемното протичане на летния сезон, да има на максимален брой морски плажове водно спасяване, почистване, медицинско обслужване, каза още министърът на туризма.

Председателството на ЕС дава уникалната възможност да презентираме България максимално добре. Освен, че ще бъдем център на всички европейски политики, ще покажем страната ни като привлекателна туристическа дестинация, коментира министър Ангелкова и добави, че ще имаме шанса да представим нашата култура, история, традиции, всичко това, което прави страната ни уникална.

Служебният министър на туризма Стела Балтова представи два от основните приоритети, които през последните три месеца са следвани – правилното провеждане на политиката в областта на регулациите и политика, представяща качествения български продукт в областта на маркетинга и международната дейност. Тя коментира още, че основен акцент е бил поставен върху промотирането на различните, но целогодишно търсени туристически продукти с цел разширяване на сезоните и превръщането на България в целогодишна туристическа дестинация.

Доц. Балтова потвърди, че зимният сезон в България е рекорден, с 20% ръст през месеците декември 2016 г.-март 2017 г. в сравнение с периода 2015-2016. Тя коментира, че това се дължи най-вече на последователната политика, която се води от държавата, на усилията на туристическия бизнес, областните администрации, местната власт и всички заинтересовани страни.