Site icon National Board of Tourism

Министър Ангелкова: Европредседателството дава възможности да рекламираме активно България като туристическа дестинация

министърът на туризма Николина Ангелкова

министърът на туризма Николина Ангелкова

Председателството на България на Съвета на ЕС от началото на 2018 г. е изключително важно за популяризиране на страната ни. Нашата държава ще има възможността да задава посоката на голямата европейска политическа сцена и да е в центъра на вниманието през годината. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред медии в Пловдив на 24 ноември 2017 г.

Тя посочи, че Министерството на туризма е предвидило 6 ключови събития за този период, свързани със сектора. Сред тях са среща на високо ниво по темата туризъм и икономически растеж, кръгла маса за дигиталната трансформация, среща във Варна на страните членки на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество, кръгла маса за културния туризъм във Велико Търново и др. Отделно в календара за национална туристическа реклама всички събития ще бъдат брандирани с логото на председателството, поясни Николина Ангелкова. Министерството участва съвместно с фондация „Пловдив – Европейска столица на културата 2019 г.“ в подготовката на това голямо събитие, като популяризира града и региона и насочва вниманието към него на всички големи прояви.

Максимално сме разширили обсега на проявите не само в ЕС, но и съвместно със Световната организация по туризъм, за да покажем това, което имаме като туристическа дестинация, каза министърът. Пловдив е във фокуса в разработените от министерството културно-исторически дестинации и попада в „Българска архитектура и занаятчийство“, чиито обекти и забележителности привличат все повече туристи от страната и чужбина. Регионът е включен и в новата Карта на инвестиционните проекти в туризма на България, която министерството подготви наскоро.

Продължаваме да надграждаме също и онлайн Регистъра на туристическите атракции с регистър на фестивалите, в който ще влязат характерни за Пловдив събития. Между тях е и станалото много популярно „Дефиле на младото вино“ в Стария град. Така насърчаваме интереса на бизнеса и редица организации не само към столицата, но и към други градове. Например Германо-Българската индустриално- търговска камара ще организира свои инициативи в Пловдив, за да го подпомогне като европейска столица на културата. Европредседателството ни дава възможност да инициираме много дискусии и дебати в полза на цялото общество, заключи министър Ангелкова.

Exit mobile version