туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: Министерство на туризмаИзточник: в-к Стандарт

Минерална вода с роза хит сред китайските туристи

Минерална вода с роза е един от най-търсените продукти сред китайците. Това каза доц. Мариана Тиен, китаист към БАН след откриването на форума „По Западния път на коприната“, който се проведе на 27 юни.

Тиен обясни, че България се представя с българската роза от няколко поколения. Според специалиста, за да привлечем туристи от Китай, е много важно да заложим на традиционните родни продукти. Освен розата, най-търсени са киселото мляко и виното.

Важно е да има и турове, като към България се добавят Гърция или Румъния, или Турциа, съветва тя.

Профилът на китайските туристи е коренно различен от европейците, обясни още Тиен. И поясни, че не се пекат, не се интересуват от СПА и уединение, а обичат много шумни места. Трябва да наблегнем на това, за да ги спечелим, категорична е тя. По думите й харесват 4-5-звездни хотели и най-често остават за около седмица.

Сред основните проблеми, за да се промотира страната, е, че нямаме сайт на китайски, липсват и екскурзоводи с техния език. Освен това платформите, през които се популяризира България – като Ютюб, изобщо не се ползват там, обясни още експертът.