Мартин Захариев в Дарик Мартин Захариев в студиото на Дарик радио
Източник и снимка: Дарик радио

Мартин Захариев: Туризмът е едно от лицата на България пред света

Мартин Захариев, зам.-председател на Управителния съвет на сдружение Национален борд по туризъм (НБТ) гостува в предаването „Нова култура“ в ефира на Дарик радио на 1 юни 2018 г.

В разговора г-н Захариев посочи акцентите в 5-тата годишна среща на НБТ, която ще се проведе на 12 юни 2018 г. в х-л ИнтерКонтинентал.

Ежегодно най-влиятелната организация в сектора Туризъм в България – НБТ, провежда национални институционални срещи с българското правителство, на които да поставим въпроси към българското правителство, които смятаме, че са важни за развитието на този сектор, който генерира заедн осъс свързаните с него индустрии 12.5-13% от БВП на България, заяви той.

Това е вторият най-важен сектор след енергетиката по финансови показатели спрямо БВП на страната ни. Един такъв сектор като Туризма, който може да изхранва цяла България не бива да бъде подценяван, а трябва да бъде окуражаван и да бъде развиван устойчиво, категоричен е г-н Захариев. Мнението на целия сектор е, че туризмът е кройно недофинансиран, обяви той.

Туризмът е едно от лицата на България пред света. Той не е само имиджов образ, а и голям бизнес, продължава г-н Захарие. Много е важно да се говори за проблемите на туризма и те трябва да се решават.

Как една страна изглежда погледната отвън е толкова важно, че от това зависят качеството на живот на цели следващи поколения и настоящото, заяви г-н Захариев.

Как трябва да изглежда марката България така, че да печелим от нея? Целта е да създадем бранд и това е един устойчив, дълъг процес чрез развитието на национална марка „България“, която да допринесе не само за развитието на туризма, а из а цялостното изграждане на България като една конкуретноспособна дестинация, като привлекателно място за инвеститори, за почивка, с нейната прекрасна природа и нейните гостоприемни хора, с нейните вкусн храни, прекрасни вина, с нейните красиви жени, споделя г-н Захариев. Бъдещето на България като туристическа дестинация зависи от нейната разпознаваемост, но и най-вече зависи от нашите точни послания, които излъчваме навън в конкурентната среда на световния туризъм, койт остава все по-глобален, все по-дигитален. Основната ни цел на нас от НБТ е да позиционираме България като една по-висок клас туристическа дестинация, защото последните две десетилетия България запази имиджа си на евтина дестинация.

Как може да се промени ситуацията? За този панел на тема „Какъв образ на България градим?“ на 5-та годишна среща на НБТ са поканени г-н Максим Минчев – Генерален директор на БТА, г-н Константин Каменаров– Генерален директор на БНТ, г-н Александър Велев – Генерален директор на БНР, г-н Радосвет Радев – Изпълнителен директор на Дарик Радио, г-жа Венелина Гочева – издател, в-к „24 часа“, г-жа Славка Бозукова – издател, в-к „Стандарт“, кметът на Банско Георги Икономов и заедно с министърът на туризма ще бъде обстойно дискутирата темата.

Рецептата, която предлагам на срещата, минава през изключително детайлно и прецизно изучаване на международния опит като за мен Хърватска е знаков пример за това, посочва г-н Захариев. Хърватска има 18 млн. души входящ туризъм при 4 млн. население. България при население 7 млн. имаме малко под 9 млн. чуждестранни туристи. Само Дубровник реализира за 2017-та 1 млрд. евро приходи от туризъм. Защо и в България да не стане така, пита г-н Захариев.

Цялото интервю на г-н Захариев в ефира на Дарик радио може да чуете ТУК.