
Лош път до яз. Кърджали тревожи бизнеса
17.04.2024Приоритетно разходване на средствата от бюджета за туризъм за обекти, които са с най-голяма посещаемост препоръчват бизнесмени от бранша. Имат подозрения, че с пари от 85-те хиляди за финансиране на дейности по Програмата за развитие на туризма в община Кърджали ще бъдат асфалтирани селски улици в неатрактивни за туристите села, за да се изпълнят предизборни обещания. Това сподели пред Радио Кърджали Мирослав Шопов, собственик на кораб-ресторант и рибно стопанство. Той изрази молбата на колегите си, собственици на заведения до яз. „Кърджали“, да бъде ремонтиран пътя до брега.
Шопов разказа за трудностите, с които се сблъсква бизнеса. „Трудностите, с които се сблъскваме постоянно са свързани с достъпа, трафика, сметосъбиране, осветление, елементарни битовизми, които туристът не е свикнал да се спречква с тях“, каза бизнесменът. Той призна, че „има позитивна нагласа от страна на общината за отстраняване на тези проблеми. Главно, важното е пътищата и комуникацията“.
Липсата на работещ туристически информационен център е другият съществен проблем, с който се сблъскват хората от бранша.
„Искам да направя една среща със сегашния кмет Ерол Мюмюн, за да го запозная, понеже бизнесът трябва да каже какво точно трябва да се направи и какви са най-спешните неотложни мерки и нужди за туризма“, посочи Шопов. Той подчерта, че съмненията не са за неправомерно разходване на средствата, а за правилното приоритизиране на обектите, към които ще бъдат насочени. „Имаме подозрения, че тези средства няма да се използват конкретно към най-възловите точки за увеличаване туристопотока“, обобщи бизнесменът.