Китай възвърна водещата си позиция за разходи при изходящ туризъм
05.06.2024Китай възстанови позицията си за най-големи разходи при изходящ туризъм през 2023 г., след като пазарите в Азия и Тихия океан отново се отвариха за туризъм.
Най-разходващите туристи през 2023 г.
Разходите на китайските туристи за пътувания в чужбина достигнаха 196,5 милиарда щ.д. през 2023 г., изпреварвайки туристите от САЩ (150 милиарда щ.д.), Германия (112 милиарда щ.д.), Обединеното кралство (110 милиарда щ.д.) и Франция (49 милиарда щ.д.). Десетте най-големи харчещи за 2023 г. са Канада, Италия, Индия, Руската федерация и Република Корея. Индия скочи до 8-мо място, от 14-то през 2019 г., потвърждавайки нарастващото значение на страната като пазар източник, докато Италия се издигна от 10-та на 7-ма позиция.
Водещи по пристигания и постъпления: Франция, Испания и САЩ затвърждават позициите си
Франция затвърди позицията си на най-посещаваната дестинация в света през 2023 г. със 100 милиона международни посещения на туристи. Испания е втора с 85 милиона, следвана от Съединените щати (66 милиона), Италия (57 милиона) и Турция, която влиза в челната петица с 55 милиона чуждестранни туристи.
Десетте най-посещавани дестинации през 2023 г. допълват Мексико, Обединеното кралство, Германия, Гърция и Австрия. В сравнение с преди пандемията, Италия, Турция, Мексико, Германия и Австрия се издигнаха с една позиция, докато Обединеното кралство се изкачи от 10-то на 7-мо, а Гърция от 13-о на 9-о.
Що се отнася до приходите от международен туризъм, класацията се води от Съединените щати, които са спечелили 176 милиарда USD през 2023 г., следвани от Испания (92 милиарда щ.д.), Обединеното кралство (74 милиарда щ.д.), Франция (69 милиарда щ.д.) и Италия (56 милиарда щ.д.).
След тях, дестинациите, които печелят най-много от международен туризъм през 2023 г., включват Обединените арабски емирства, Турция, Австралия, Канада, Япония, Германия, Саудитска Арабия, Макао (Китай), Индия и Мексико, които допълват списъка с топ 15 на печелившите от туризъм.
Покачване в класацията сред най-добре печелещите включват Обединеното кралство, което скача до 3-та позиция от 5-та преди пандемията, Обединените арабски емирства от 13-та на 6-та, Турция от 12-та на 7-ма, Канада от 15-та на 9-та, Саудитска Арабия от 27-ма на 12-та , а Мексико от 17 до 15 място.
Хърватия (от 32-ро на 25-о място), Мароко (от 41-во на 31-во място) и Доминиканската република (43-то на 34-то място) също се изкачиха в класацията на Топ 50 по приходи през 2023 г., както и Катар (от 51-во на 37-мо място) и Колумбия (50-то място до 44-то).
В очакване на пълно възстановяване в световен мащаб през 2024 г.
Според последния Световен туристически барометър през 2023 г. международните туристически пристигания са се възстановили с 89% от нивата от 2019 г. и 97% през първото тримесечие на 2024 г. Прогнозата на UNWTO за 2024 г. сочи пълно възстановяване на международния туризъм с пристигания, нарастващи с 2% над нивата от 2019 г., подкрепени от силно търсене, подобрена въздушна свързаност и продължаващо възстановяване на Китай и други големи азиатски пазари.
Общите приходи от износ от международен туризъм, включително приходи и пътнически транспорт, достигнаха приблизително 1,7 трилиона щатски долара през 2023 г., около 96% от нивата преди пандемията в реално изражение. Директният БВП на туризма възстанови нивата отпреди пандемията през 2023 г., достигайки приблизително 3,3 трилиона щатски долара, което се равнява на 3% от световния БВП.
Прекият БВП от туризъм възстанови нивата си отпреди пандемията през 2023 г., достигайки приблизително 3,3 трилиона щатски долара, което се равнява на 3% от световния БВП.