туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: Министерство на туризмаИзточник: Bloomberg TV България

Как да привлечем повече китайски туристи в България

Елена Падула, представител на програмата Welcome Chinese, и Елица Стоилова, директор на отдел „Туризъм“ в Българо-китайската камара за индустриално развитие, участваха в интервю за Bloomberg TV България на 22 октомври 2018 г.

Най-важната задача на Българо-китайската камара за индустриално развитие е да популяризира България в Китай, обясни Елица Стоилова, директор на отдел „Туризъм“ в Българо-китайската камара за индустриално развитие, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

Видяхме сериозен интерес от китайска и българска страна на Българо-китайския туристически форум в рамките на срещата „16+1“, коментира Елена Падула, представител на програмата Welcome Chinese. Надяваме се, че тези две прекрасни страни могат да си сътрудничат и че туризмът между тях може да се развие по-бързо в следващите години, спомена още тя.

По отношение на акцентите на Българо-китайския туристически форум ми направи впечатление повишеният интерес от страна на китайските туристически агенти по отношение на българските продукти, добави Елица Стоилова. „Задаваха се много въпроси, включително и във връзка с материалната база, която имаме, както и какво предлагаме, какви са продуктите ни. За Българо-китайската камара за индустриално развитие беше изключително важно анонсирането на програмата Welcome Chinese. Ние самите вчера разбрахме, че България е първата държава в рамките на срещата „16+1″, която има такава сертификационна програма. В годината, в която Европа и Китай правят всичко възможно да подобрят туристическите отношения между Китай и Европа, България изпревари Централна и Източна Европа. Това е една от задачите на камарата – да се съкрати разстоянието между Китай и България“, внесе яснота тя.

„По информация от нашата камара китайските туристи предпочитат хотели между 3 и 5 звезди, като 4-звездните хотели са най-подходящ вариант за тях, но преди това ги впечтлява качеството на обслужването. В България те се интересуват от продукцията на розовото масло, познати сме и с българското кисело мляко. Китайските туристи се вълнуват и от древни култури. В това отношение България е с предимство. Впечатляват ги култура, история, архитектура“.

„Welcome Chinese включва стандарти, които се издават от Китайската туристическа академия. Целта е да се подкрепят компании, които оперират в туристическата индустрия, за да се подобрят услугите за китайските туристи. Програмата бе започната през 2013 г. от Китайската академия за туризъм и това е основната дистрибуторска компания за програмата по целия свят. От тогава ние подкрепяме компании в целия свят, за да подобрим техния достъп до китайския пазар. Играем ролята и на пътеводител за туристите“.

Изискванията, на които да отговарят ресторантите и хотелите и други обекти, за да са сертифицирани по програмата, отчитат особеностите на характера на китайските туристи зад граница, като започнем от дървени пръчици в ресторантите, дали има зелен чай, дали има ориз. Не са тежки изискванията, спомена Елица Стоилова. „По-скоро помагат на туристическия бизнес да придобие по-добра представа за този тип туристи. За тях е важно и да не им се дават стаи на четвъртия етаж и с номер четири в номера на стаята, защото 4 на китайски звучи много близко до смърт. Тези неща ще позволят на китайските туристи да се чувстват комфортно“, допълни тя.

Стандартите за хотелите, сертифицирани по програмата, включват безплатен безжичен интернет, китайски телевизионни канали, информация на китайски език, QR кодове за преведено меню в ресторанти, съобщи Елена Падула.

Програмата сертифицира не само бизнеса да познава и обслужва китайския турист, но и да промотира тези бизнеси в Китай, в социалните медиите там, в писма до туристическите оператори в Китай, категорична е Елица Стоилова. „Това е добавената ценност на програмата, която ще позволи на българските туристически оператори да стъпят на китайския пазар директно“, става ясно от нейните думи.

Въпреки че няма директни полети до София от Китай, знаем, че китайците, когато пътуват в Европа, прекарват дълъг период, който е около 2 седмици, така че София или България може би няма да е първата дестинация в Европа, но може би ще е втората или третата, разкрива Елена Падула.

На Българо-китайския туристически форум по непотвърдена информация се говореше за безвизов режим от 144 часа в някои от китайските градове, заяви Елица Стоилова. „Това е един начин да се подобри комуникацията между Китай и България. Могат да се направят безвизови коридори за конкретни райони в България. Китайските туристи, кото пристигат в Европа, си правят шенгенска виза и това им позволява да посетят и България, така че най-важната ни задача е да се повиши знанието за България като много добра туристическа дестинация в Китай“, обобщава тя.