Как България може да стане наистина развита туристическа дестинация
11.10.2017Несъмнено през последните няколко години има устойчив тренд в туризма, но има да се свърши още много работа, за да стане България наистина една дестинация за целогодишен туризъм.
Това каза в студиото на „В развитие“ на Bloomberg TV България изпълнителният директор на Сдружение Национален борд по туризъм Мартин Захариев на 11 октомври 2107 г.
По думите на госта в студиото страната ни може да стане целогодишно примамлива за туристите, ако се развие инфраструктура, развият се пера като културно-историческия туризъм например, както и чрез прилагането на активен маркетинг. За това обаче пречи изключително малкият бюджет на Министерството на туризма.
А перспективи за развитие в сектора има – започването на редовни полети на нискотарифни компании до Бургас и Варна, развитие на балено и спа, както и бизнес и конгресен туризъм и съответната инфраструктура.
„В момента в София няма зала, която, на банкетен принцип, да приеме над 1 500 души“, посочи Захариев.
По думите на госта в студиото сегашните 7 милиона, отделяни за маркетинг, са меко казано недостатъчни, като например 4-милионна Хърватия отделя за тази цел €30 млн.
„Подкрепяме министерството на туризма в усилията му, успех се постига не чрез оставки, а чрез диалог“, категоричен бе той.