IloveBugaria

iLoveBulgaria достигна до 2 млн. потребители

Ефектът от използването на единната платформа с мобилно приложение към нея iLoveBulgaria, която обединява eлементите на туристическия сектор, представи във Велико Търново зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева. Тя участва в кръгла маса „Дигитализация на туристическите дейности”, организирана от Министерството на туризма в рамките на XIV-ото Международно туристическо изложение „Културен туризъм“. Дискусията бе посветена на значението на дигиталния маркетинг за ефективността на националната програма за реклама в сектора и на партньорството при създаването и поддържането на базата данни за туристическите ресурси.

Като средство за мобилен маркетинг платформата стартира на 15 декември 2016 г. и обедини различни канали в тази сфера – мобилни, Фейсбук, Инстаграм, интернет, имейли, Вайбър чат-бот, QR код. iLoveBulgaria Андроид и iOS мобилните приложения вече имат над 7 хил. сваляния, при това рекламната кампания към българи и чужди туристи още не е стартирала, стана ясно от думите на Ирена Георгиева. Тя съобщи, че членове на платформата са над 500 организации, фирми и обекти, в това число Министерството на туризма, общини и 100-те национални туристически обекта. На всички тях са монтирани обозначителни и указателни табели, а включените общини осигуряват реклама в туристическите инфоцентрове и за събития. Това е и официалната интерактивна платформа за промотиране на България като туристическа дестинация и за популяризиране на инициативата „Варна – европейска младежка столица 2017”.

Фейсбук страницата на платформата също стартира на 15 декември 2016 г. и има вече над 20 хил. последователи и 71 хил. говорещи за нея. Постовете са достигнали над 2 млн. души за първите два месеца на 2017 г. януари и февруари. Редица известни Фейсбук страници открояват изключителната популярност и ангажираност на последователите на I Love Bulgaria в сравнение с други профили – 17 100 души по актуални статистики.

Инстаграм страницата на платформата стартира на 15 февруари 2017 г. и вече има над 2 500 последователи. Уебстраницата й стартира на 15 декември 2016 г. и има над 10 хил. уебпосетители, около 11 хил. сесии. Преобладават новите посетители – 88,1%.

По време на кръглата маса бе съобщено също, че преди броени дни iLoveBulgaria предложи на своите потребители още една иновация в социалните мрежи. На 1 април 2017 г. официално стартира динамичен Вайбър чат-бот на официалния интерактивен гид на България и вече има над 40 последователи. Той предоставя информация от робот за 100-те национални туристически обекта в близост до местонахождението на туристите и останалите хора. Само с няколко кликвания на мобилния си телефон потребителите във Вайбър влизат в публичния профил на iLoveBulgaria. Там те откриват и новия чат-бот, от който могат да получат информация за всичко интересно около тях – от туристически забележителности до специалните търговски предложения на членовете на iLoveBulgaria. Това е възможно поради реализираната динамична интеграция между Вайбър и националната дигитална медия iLoveBulgaria, което подобрява предлагането на българските туристически продукти. Вайбър създаде уникалния бутон специално за мобилното приложение. Той носи името на апликацията iLoveBulgaria и чрез него потребителите могат да осъществят директен контакт с приложението. Могат да го инсталират или ако вече са част от iLoveBulgaria, веднага да открият разнообразните игри и промоционални оферти със своя профил. Така на туристите в България се осигурява още по-лесно пребиваване и по-бърз достъп до информация. С промяната платформата iLoveBulgaria се разраства и всички фирми, които членуват в нея, ще бъдат отбелязани както в самото мобилно приложение, така и във Вайбър.

Като цяло в платформата са въведени 135 туристически обекта, които се показват на интерактивната карта на мобилното приложение iIoveBulgaria и на официалната уебстраница www.ilovebulgaria.eu, като за всеки обект е създадена отделна уебстраница с информативен характер, включващ снимков и текстови материал. Логото на Министерството на туризма е поставено на началния екран при стартиране на мобилното приложение. Споделени са рекламните видеоклипове, които популяризират българските EDEN дестинации по второто издание на проекта за тяхната комуникационна кампания, изпълняван от Министерството на туризма. Също така са отбелязани обектите на спешните центрове, на миграционните служби, на полицейските управления и на чуждестранните посолство, което улеснява чуждестранните гости и туристи. В мобилното приложение са публикувани над 200 промоции на забележителности, част от 100-те национални туристически обекта, стана ясно на дискусията.