туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: МТИзточник: БТА

Илин Димитров: България ще се рекламира активно в съседните страни, за да привлече туристи през септември

Стартира мащабна рекламна кампания на България в съседните страни, като целта е да бъде удължен сезонът и да бъдат привлечени повече гости през септември, каза днес служебният министър на туризма Илин Димитров, който се срещна в комплекс „Златни пясъци“ с представители на бранша от Варненско. По думите му кампанията ще бъде насочена и към вътрешния пазар, за да посетят българите родното си Черноморие.

Освен в съседните държави на Балканите, ще бъде направен опит да бъде засилена рекламата на страната ни и в Полша, допълни Димитров. Той уточни, че в началото на септември се очаква журналистически тур от Германия, което също ще допринесе за популяризирането на страната ни.

Министърът уточни още, че планира да посети съседните ни държави като знак, че България е сигурна страна и гражданите им са желани гости у нас.

Димитров допълни, че при срещите си с представителите на сектора води разговор за възможността да бъде създадена единна браншова организация. По думите му предстои да бъде сформирана работна група, която да излезе с предложение как да стане това. В момента организациите в сектора са над 200, а ако е единна, тя ще бъде доверен партньор на министерството, аргументира се Димитров. И допълни, че засега идеята е да се ползва моделът на Австрия и Хърватска.

Към момента има около 40 на сто ръст на туристите спрямо миналата година, но пак са с 25 процента по-малко в сравнение с 2019 година, каза още Димитров. По думите му има увеличение на гостите от Обединеното кралство, Израел, Чехия, Полша.

Министърът допълни, че вече се работи активно и по предстоящия зимен сезон, който според него през миналата година е бил сравнително успешен, въпреки скока в цените на енергоносителите. По думите му акцентите тази година ще паднат върху сигурността и предвидимостта. Страната ни отново ще насочи усилията си за привличане на гости от традиционните си пазари, особено от съседните страни, тъй като вече няма време да се търсят нови дестинации, посочи Димитров.

Министърът припомни, че ваучерите за храна могат да се използват и за туризъм – посещение на ресторант или друго заведение. И покани всички българи да посетят родното си Черноморие.