смартфон : смартфон
Снимка: Nicolas NovaИзточник: БТА

Хотелиерите подценяват технологиите и губят потенциални клиенти, сочи изследване

Хотелиерите в България подценяват възможностите на технологиите и очакват базата сама да привлече туристите вместо да я представят в интернет. Това е изводът от проучване на маркетинговото позициониране на българските хотели, извършено от Travel Academy и цитирано от БТА.

Проучването, в което са включени 425 произволно избрани хотела от различна категория и местоположение, показва, че хотелиерите не обръщат достатъчно внимание на новите очаквания на туристите от така нареченото милениум поколение (родените в последните 20 г. на ХХ в.) да правят всичко чрез новите технологии.

Според данни от изследването 85.2% от хотелите от всички категории нямат в сайтовете си вариант за виртуална разходка – нещо доста желано от потребителите. За сравнение в хотелите от страните от Западна Европа този процент е между 20 и 25 на сто. Международни изследвания показват, че около два пъти е по-голяма вероятността за интерес за резервация на стая, ако хотелът предлага панорамна разходка, казаха експертите на Академията.

Израз на изоставането от модерното време е и отсъствието на мобилна версия на сайтовете на хотелите – при 47% от проучените. Отново според международни изследвания около 40 процента от потребителите биха напуснали сайт на хотел, а прогнозите сочат, че до 2020 г. резервациите през мобилен телефон ще са повече отколкото през компютър.

Проблем за хотелите от по-ниските категории три и две звезди е липсата на сайт, показва проучването, според което 30 на сто от изследваните обекти нямат такъв или ако имат, то информацията не е актуална. Донякъде причина за това е подценяването на индивидуалните туристи за сметка на организираните и предаването „на властта“ на туроператорите и резервационните системи, коментираха авторите на проучването. В чужбина 76 на сто от резервациите се правят през агенции и сайтове, като от този дял половината от потребителите посещават и сайта на хотелите. Авторите на изследването изтъкват, че най-нерентабилно за хотела е да се откаже от сайта си в ползва на големите резервационни системи.

При 22% от проверените хотели на сайта не са били обявени цени. Това, според международни изследвания, би прогонило 73% от потенциалните клиенти. При 75% пък не става ясно обявените цени за какъв сезон и коя година се отнасят. Експертите предупреждават, че невалидните цени са най-лесният начин за отблъскване потребителите от сайта на хотела.

От Академията обявиха новия си проект, който започва на 15 септември в София и Пловдив – „Нощ на хотелите“, като идеята е за около 50 лева еднократна такса през специален сайт за резервация да си изберем хотел от висока категория в двата града, където да отседнем за една нощувка със закуска. Организаторите обещават това да не просто нощувка, а и преживяване.