германски туристи германски туристи в Кейптаун, ЮАР
Снимка: Paul KellerИзточник: в-к Капитал

Германските туристи пътуват все повече

2018 година се очертава рекордна за пътуванията на германците в страната и чужбина.

Германците увеличават туристическите си пътувания независимо от новините за международни конфликти или проблеми в политическата класа на страната. Заключението е на Германската федерация на туристическата индустрия (BTW) и се основава на данни от Индекса за туризма, който организацията публикува на всеки 6 месеца.

Според последното му издание германците са готови да заделят повече средства за кратки и дълги пътувания, казва президентът на BTW Михаел Френцел, цитиран от агенция ДПА. Индексът на BTW се основава на различни критерии, включително месечния индекс на GfK за потребителските нагласи, съставен след допитване до около 2000 клиенти.

Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви в края на юни т.г., че очаква с 5% повече туристи от Германия това лято на фона на очертаващ се спад на руснаците. Германците през миналия летен сезон са били първи пазар за България с над 700 хил. души, а с посетилите страната извън летните месеци броят им достига 870 хил, съобщи пресцентърът на министерството.

Сега от BTW прогнозират, че спрямо 2017 г. германците ще прекарат в пътуване 30 милиона дни повече. Още през април за пръв път бе преминат символичният праг от над 400 милиона дни за първите три месеца на годината (ръст с 2.6% спрямо същия период на миналата година). Основната заслуга за това са вътрешните пътувания. Тази категория отчита до април ръст от 5%, казват от BTW, където смятат, че тенденцията ще се запази до края на годината заради топлото време.

Друга специфика на германския пазар е, че въпреки растящият брой на онлайн регистрациите за пътувания и почивки не изчезват традиционните туристически агенти, където потребителите търсят съвети на познавачи на сектора и предлагането на пакети, пригодени за конкретните им изисквания.

„Абсолютно безсмислено е да се говори за смъртта на търговския агент. Поне в Германия подобно нещо изобщо не се случва“, казва Марио Кьоперс, говорител на TUI. Компанията неотдавна закри агенцията си в Скандинавия и остави само онлайн платформата си, допълва ДПА.

Все още не всеки вид пътуване е обхванато от качествени онлайн услуги. Едноседмична почивка на плаж в Крит например не е сложно да се организира по интернет, но това не важи за обиколка из Виетнам например.

„Колкото по-сложно и продължително е пътуването и колкото по-непознати са туристическите маршрути, толкова по-важно е туристически агент да ти предложи експертен съвет, няколко препоръки и трикове“, коментира Торстен Шефер, говорител на Германската туристическа асоциация (DRV). Той също казва, че ръстът на онлайн резервациите не е задължително да погребе туристическите агенции.

ДПА обяснява, че мнозина германци остават разочаровани, когато са заложили единствено на организиране на пътуванията си през интернет. Случва се да бъдат пропуснати връзки с полети, неприятно разминаване на хотела с очакванията и в крайна сметка съсипани ваканции и отпуски.