В периода от 6 до 11 октомври петима германски журналисти се включиха в опознавателен тур на България, организиран от Българското посолство в Берлин по одобрен проект План-програма с дейности на МВнР и на българските дипломатически и консулски представителства в чужбина в областта на публичната, културната и дигиталната дипломация и стратегическите комуникации за 2024 г. Целта е да бъде популяризирана България като дестинация за целогодишен туризъм с градски и уикенд почивки, култура, археология, винени дегустации и гурме.
Германските журналисти бяха от три печатни медии и два онлайн портала – Франческо Бечи (Francesco Becchi), референт за България и Балканите от „Berliner Zeitung“ – ежедневник за Берлин и Бранденбург; Габи Колдуи (Gaby Coldewey), международен редактор в „TAZ“ (Die Tageszeitung); Четин Яман (Cetin Yaman), журналист на свободна практика и фотограф от Хамбург (www.ganz-hamburg.de); Петра Гюте (Petra Gütte), главен редактор на берлинския таблоид „Berliner Lokalnachrichten“ със собствен туристически блог и член на Съюза на травел журналистите в Германия CTOUR; Карл Форстер (Karl Forster), издател на списанието и интернет платформата VIA-Journal, посочват от Българското посолство.
От дипломатическото ни представителство добавят, че програмата се е състояла по маршрута София – Арбанаси – Велико Търново – Етъра – Казанлък – Стара Загора – Пловдив – София и е включвала посещение на над 20 туристически забележителности, в това число и две от световното културно наследство на Организацията на обединените нации за образование, наука и култура (ЮНЕСКО).
От Българското посолство представят и информация за отделните дни от опознавателния тур:
На 7 октомври в София със съдействието на Общинско предприятие „Туризъм“ към Столична община беше реализирана програма с посещение на Националния исторически музей, Боянската църква, пешеходен тур в центъра и фолклорна програма с нестинарски танци.
На 8 октомври групата посети храм „Рождество Христово“ в с. Арбанаси и се запозна с туристическия потенциал на Велико Търново. Същия ден журналистите участваха в откриващата церемония на 19-ото Международно туристическо изложение „Културен туризъм“ във Велико Търново, където бяха осъществени срещи с министъра на туризма Евтим Милошев, кмета на Велико Търново Даниел Панов, посланици, кметове, заместник-кметове, директори, управители и експерти от туристическия сектор.
На 9 октомври програмата продължи с посещение на Етнографския музей „Етъра“ в Габрово, Казанлъшката гробница и Музея на розата в Казанлък. В Стара Загора групата успя да се запознае с дейността на Туристическия информационен център, Музея на религиите, Градската художествена галерия и музей „Неолитни жилища“. Беше направена дегустация с традиционни български вина от района на Тракийската низина. Представиха се успешни проекти на събитиен туризъм – международни музикални дни.
В Пловдив групата журналисти беше посрещната в Епископската базилика на Филипопол от заместник-кмета по култура, археология и туризъм Пламен Панов, който ги запозна с ключови аспекти от политиката на Община Пловдив в областта на културата, туризма и опазването на културно-историческото наследство. Той акцентира както върху интересни факти от историята на най-стария жив град в Европа и един от най-старите в света, през титлата Европейска столица на култура, богатото културно-историческо наследство и неговото опазване, така и на богатия културен календар на града и влиянието на големите фестивали върху ръста на туризма. Пламен Панов разказа на немските журналисти и за политиките на Община Пловдив по отношение на инвестициите в нова и в съществуващата културна инфраструктура. Специално внимание бе обърнато върху потенциала на града за развитие на целогодишен туризъм. Групата се запозна с богатото културно-историческо наследство в Стария град, добавят от Посолството.
За финал програмата включваше посещение на Института по зеленчукови култури „Марица” към Селскостопанската академия, където екипът на проф. д-р Даниела Ганева представи особеностите на българското зеленчукопроизводство и местните традиции в тази област.
В успешната реализация на инициативата се включиха министерства, общини, академични и културни институти, туроператори и агенции, хотели, ресторанти, компания за коли под наем и др. Маршрутът беше специално подготвен, за да акцентира на разнообразието от целогодишни форми на туризъм в нашата страна, съобщават още от дипломатическото ни представителство.
Проектът по промотирането на България и представянето пред германската общественост на история, традиции, култура и достижения по най-добрия начин се реализира от българското Външно министерство чрез Посолството на България в Берлин с координативната и организаторска подкрепа на ръководителя на Службата по туризъм в Посолството и представител на Министерството на туризма в Германия Тихомир Патарински, допълват от мисията ни в Берлин.