Санторини, Гърция Санторини, Гърция
Снимка: PixabayИзточник: БТА

Гърция отбелязва скок на пристигащите туристи от САЩ през 2022 година

Увеличаването на редовните полети, предлагани от американските авиокомпании до Атина и Солун, спомогна за значително увеличаване на туристическите потоци от САЩ, предаде специално за БТА гръцката агенция АНА-МПА , позовавайки се на изявление в петък на Американското дружество на туристическите агенции (ASTA) за региона на Гърция.

Гръцкият филиал на ASTA бе отличен за втора година като най-бързо развиващия се в международен план.

Споразумението, постигнато с американските авиокомпании за 63 директни полета седмично от САЩ до международното летище „Елевтериос Венизелос“ в Атина, доведе в Гърция много пътници с „високи разходи“. Според статистиката бюджетът за пътуване на средния американец достига 2000 долара на човек на седмица, от които 25% се харчат за настаняване и 15% за храна.

Леонидас Бабанис, президент на Американското дружество на туристическите агенции (ASTA) за региона Гърция-Кипър, каза: „В средата на октомври ще бъде обявен календарът на събитията за 2023 г. ASTA в сътрудничество с гръцки организации ще проведе различни събития в САЩ. В момента е постигнат известен синхрон за предстоящи кулинарни събития, които ще се проведат в големите градове на САЩ, като Ню Йорк, Чикаго и Вашингтон през 2023 г. Но ще има и други действия, които ще бъдат обявени в средата на октомври.“

„Гърция е сред отличените дестинации на ASTA, специално за тази година“, отбеляза той.

Съобщението на Американското дружество на туристическите съветници (ASTA) отразява начина, по който пътниците от САЩ пристигат в Гърция и потвърждава стратегията на Гърция за 63 директни полета всяка седмица от САЩ, каза министърът на туризма Василис Кикилиас в петък в изявление за агенция АНА-МПА. Той отбеляза, че увеличаването на посетителите от САЩ, които харчат много, е дало и продължава да дава добавена стойност към приходите от туризъм, като това подкрепя предприемачите и служителите в секторите настаняване, кетъринг, търговия и всички сектори, сварзани с туристическия продукт.