Бранд България

Ертен Анисова прави общо заседание на комисиите по туризъм и култура

„Днес правим поредна стъпка към формиране на новия образ на България пред света – Бранд България, модерният, иновативен разказ за страната ни като лидер в превръщането на културно-историческото и природно наследство, на иновациите и технологиите, в двигател за икономически растеж“. Това заяви председателят на парламентарната комисия по туризъм Ертен Анисова на форума „Бранд България – модерният разказ за културата и туризма“.

Стартовата за годината дискусия за създаването на Бранд България бе организирана от медия „Стандарт” в партньорство с Националния борд по туризъм и Общество „Културно наследство” – българския представител на най-голямата европейска организация за опазване на културното наследство Европа Ностра. Конференцията се проведе с институционалното партньорство на Министерство на туризма и Министерство на културата.

Затова като председател на комисията по туризъм поемам ангажимента да инициирам съвместно заседание между комисиите по туризъм и по култура, с участието и на представите на комисиите по гражданското общество и по младежта и спорта, и разбира се, с участието на кметове от различни региони, на което да бъдат разгледани всички конкретни предложения от днешната дискусия и да бъдат облечени в конкретни действия, заяви Анисова.

„Бранд България трябва да даде разпознаваемите елементи, символите, знаците, които ще оставят в туриста трайния отпечатък, споменът за България – от българската роза, шевица и килим, през тракийските съкровища и светилища, до гозбите по стари рецепти на различните етнически групи у нас, които не могат да бъдат опитани другаде и до уникалните вина, които печелят награди по цял свят, но имат нужда от подкрепа, за да се превърнат в емблема на държавата ни“, каза още Анисова.

Според нея новият образ на България може да бъде формиран с усилията на всички общности и държавата.

Ето цялото изказване на Ертен Анисова:

Днес правим поредна стъпка към формиране на новия образ на България пред света – Бранд България, модерният, иновативен разказ за страната ни като лидер в превръщането на културно-историческото и природно наследство, на иновациите и технологиите, в двигател за икономически растеж. В притегателна сила за задържане на младите хора в България.

За мен, като председател на Комисията по туризъм в 49-ото Народно събрание, е изключително важно да участвам в тази дискусия, защото за нас, народните представители от комисията, разгръщането на туризъм 4 сезона като база за развитие на регионите и заличаване на неравенствата между тях е основен приоритет. А това може да се случи, само когато добрата база за летен и зимен туризъм бъде надградена с новите световни тенденции за културно-исторически, приключенски, кулинарен и винен туризъм, конгресен туризъм, здравен туризъм – балнеология и спа.

Днес туристът иска не толкова олинклузив в затворен летен или зимен комплекс, колкото преживявания, които сам да избере, определяйки чрез средствата на технологиите, дигитализацията и иновациите своята персонална ваканция, която формира спомени.

Затова Бранд България трябва да му даде разпознаваемите елементи, символите, знаците, които ще оставят в туриста трайния отпечатък, спомена за България – от българската роза, шевица и килим, през тракийските съкровища и светилища, до гозбите по стари рецепти на различните етнически групи у нас, които не могат да бъдат опитани другаде и до уникалните вина, които печелят награди по цял свят, но имат нужда от подкрепа, за да се превърнат в емблема на държавата ни.

Този синкретичен образ на България може да бъде изграден и промотиран само с общите усилия на всички нас. Давам си сметка, че за да случи това със сигурност има нужда както от законодателни промени, така и от действия на държавата като институционални връзки и взаимодействия.

Затова като председател на комисията по туризъм поемам ангажимента да инициирам съвместно заседание между комисиите по туризъм и по култура, с участието и на представите на комисиите по гражданското общество и по младежта и спорта, и разбира се, с участието на кметове от различни региони, на което да бъдат разгледани всички конкретни предложения от днешната дискусия и да бъдат облечени в конкретни действия. Още повече, че комисията по туризъм има традиции в това отношение – този междуинституционален и обществен диалог започна още преди старта на зимния сезон, когато на разширено заседание на комисията с представители на бизнеса и неправителствения сектор очертахме предизвикателствата пред сектора за зима 2023/2024.

Смятам, че междуинституционалният диалог за налагането на регионални брандове трябва да продължи именно в Народното събрание и ние, народните представители от ДПС, поемаме ангажимент това да се случи.