Дразнещите навици на туристите
14.09.2018Всеки обича да пътува – в крайна сметка няма нищо по-вълнуващо от бягството от ежедневната рутина и потапянето в непозната култура. Винаги трябва да помним обаче, че да бъдем на чуждо място означава и да проявим съобразителност.
Туристическа компания Agoda, цитирана от Profit.bg, направи прочуване на дразнещите навици на туристите. Оказва се, че 57% от пътешествениците са прекалено шумни, 47% са твърде ангажирани с устройства, а 46% са нечувствителни към културните нюанси.
Agoda разкрива още кои са навиците, които всяка страна определя като най-дразнещи. Три неща категорично не допадат на местните хора, когато става дума за туристи.
61% от туристите не проявяват разбиране към културните различия. Както гласи старата поговорка – когато си в Рим, трябва да се държиш като римлянин. Важно е да си чувствителен към ценностите на страната, в която си. Например черешовите дръвчета са силно ценени в Япония – те цъфтят само в определен период от годината. Най-глупавото нещо, което може да ви хрумне като турист в Япония, е да раздрусвате черешово дърво, за да падат цветове и да направите перфектната снимка.
Според изследването, изключително неприятно е около вас да има шумни туристи. Никой няма нищо против удивлението и ентусиазма, но трябва да помним, че около нас има и други хора.
Тези, които не откъсват поглед от устройствата в ръцете си, вместо да се наслаждават на града, в който са, дразнят всеки втори местен жител.