туристическо лого на България туристическо лого на България
Снимка: МТИзточник: БНР

Доц. Соня Алексиева: Ускорената дигитализация на туризма е добрата новина от пандемията

„Да честитим на всички хора в индустрията, които правят възможно да запазим този ръст от 13% БВП, който в момента туризмът допринася“, каза в ефира на БНР по повод Световния ден на туризма доц. Соня Алексиева, експерт по връзките с обществеността в туризма.

Тя и допълва: „Периодът на служебното правителство е твърде кратък, но те вече коментираха и отчетоха, че България има около 80% ръст спрямо 2021 г. Имаше едно по-силно лято. Оказа се, че има устойчивост на търсенето от българските потребители. Точно това лято с всичките тези закани, догми и притеснения, доколко българите отново ще тръгнат към други дестинации. Това беше едно наистина устойчиво туристическо лято.

Трябва да си зададем въпроса – това ли е качеството, което търси българският турист. И това лято видяхме проблемите с недостига на кадри и с ценообразуването. Виждаме и твърде ниския бюджет за туристическа реклама, виждаме колко силна дигитализация имат конкуриращите ни страни, не само в областта на рекламата.

Ако има добри новини от пандемията, това са тези, че твърде много се ускори дигитализацията на туризма, видяхме колко сме изостанали. Видяхме, че трябва да сме единни и че не става въпрос само за оцеляване на отделни гилдии в туризма.“

„Основните проблеми в бранша са цените на тока и на водата. Войната, която е близо до нас. Хората мислят туризма като част от едно общо цяло. Не може да делим туризма от културното наследство и от изключителните обекти на България. Да го делим от прочутото българско вино и храната – всичко това го прави, заедно с обслужването, цялото, което ни се иска“, казва още тя.

Чуйте пълния разговор в звуковия файл: