Източник и кадър: Нова телевизия

Д-р Полина Карастоянова за ефектите при въвеждането на еврото върху българския туризъм

Изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова коментира какви ефекти ще има въвеждането на еврото върху българския туризъм в ефира на Нова телевизия на 25 март 2025 г.

„За туризма трябва да се говори красиво, интелигентно, вълнуващо и професионално. И точно това е целта на тези клипове. Това е един визуален разказ за нашите богатства и това, което можем да предложим. Винен и кулинарен туризъм означава едно присъединяване към Лигата на престижните дестинации. В международен план винарският свят се дели на стар и на нов. Ние без никакво съмнение имаме своето място в стария винарски свят заедно с Франция, Испания, Италия“. Това обясни в предаването „Пресечна точка“ изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова, коментирайки кампанията на Министерството на туризма по каналите National Geographic и 24 Kitchen. Клиповете вече се разпространяват в 9 държави и промотират България като дестинация за конгресен, кулинарен и винен туризъм.

„Виното е култура. Виното е начин на мислене и светоусещане. Той е в основата на живота. Това е библейски реквизит. Животът започва и завършва с виното. Така, че без никакво съмнение той е най-силната комуникационна линия“, категорична е тя.

По думите на Карастоянова Министерството на туризма има цялостен поглед върху темата, а не става дума просто за лансиране на един клип. „Под егидата на Световната организация по туризъм наскоро беше подписан меморандум. И България ще бъде домакин на 9-ата глобална конференция по винен туризъм. Това означава още една стъпка, без никакво съмнение, в престижния свят на водещите винени дестинации по света“.

Тя беше категорична, че туристическият сектор в страната ни „е в най-висока степен готов за промените, свързани с влизането ни в еврозоната“. На Първата национална секторна дискусия, която е под патронажа на министъра на туризма Мирослав Боршош – компетентните институции и експерти от сектора, са обсъдили какво предстои и какво трябва да се направи, за да бъде подготвен браншът за това, което предстои на 1 януари догодина.

„Трябва да каже много ясно на нашите зрители и на всички, които се интересуват от темата – предстоящите стъпки и промени към влизането ни в еврозоната няма да бъдат факторът, който да произведе спекула или по-високи цени. В туризма и към този момент по-голямата част от цените на хотели, на услуги, на пътувания – туроператорите ги предлагат и работят с двете валути, както законът задължава. Промяна на цената за крайния потребител няма да настъпи от присъединяването ни към еврозоната. Скок в цените може да има само като функция от промяна на цените на всички доставки, на услугите, на стоките, на елементите, които създават туристическия продукт“, коментира Карастоянова.

И беше категорична, че пълноправното ни членство в еврозоната е естествен и плавен процес към пълноправното ни интегриране с цивилизования свят в Европа. И подчерта, че без съмнение еврозоната само ще повиши конкурентоспособността на икономиката ни и на туризма.

Целия разговор гледайте във видеото: